ورود دانش بنیان ها به پالایشگاه های فراسرزمینی

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: در پالایشگاه های فراسرزمینی به میزان زیادی از تجهیزات تولیدی شرکت های دانش بنیان مانند کاتالیست ها و پمپ های دوار استفاده شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران درباره میزان فعال شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم و همچنین توجه به دانش بنیان‌ها در این مسیر گفت: در این خصوص باید توجه داشت که علاوه بر اقدامات دولت سیزدهم، حضور بایدن در آمریکا به عنوان رئیس جمهور نیز بی تأثیر نبود. بایدن در برخی موارد به خاطر منافع و مصالح ملی آمریکا مجبور شد که تا حدی مناسب‌تر از ترامپ رفتار کند. به عنوان مثال، تعاملی که این کشور با ونزوئلا در حوزه نفت انجام داد، گواه این نکته است.

وی در ادامه توضیح داد: در این مورد با جذب نفت تولیدی کشور ونزوئلا به سمت آمریکا، بازار رقابتی برای ایران بازتر و مناسب‌تر شد و در نتیجه توانستیم به شکلی راحت تر و بهتر نفت تولیدی کشور را در بازارهای آسیای شرقی و کشورهایی مثل چین و امثالهم به فروش برسانیم.

نجفی افزود: ایجاد و توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی اقدام بسیار عاقلانه ای بود که توسط دولت سیزدهم انجام شد. در گذشته و در دولت قبل این پالایشگاه‌ها بی دلیل واگذار شده بود ولی آقای رئیسی مجدداً نسبت به خرید برخی از این پالایشگاه‌ها و سهام دار شدن در آنها، اقدام مناسبی انجام دادند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در پالایشگاه‌های فراسرزمینی به میزان زیادی از تجهیزات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان مانند کاتالیست ها و پمپ‌های دوار استفاده شده است، که این امر موجب رونق این شرکت‌ها شد.

نجفی در ادامه درباره کیفیت تولیدات شرکت‌های دانش بنیان گفت: ما اگر بخواهیم به طور واقعی شرکت‌های دانش بنیان را در عرصه جهانی معرفی کنیم و محصولات تولیدی انها مورد استفاده قرار بگیرد، باید حجم تعاملات ما با جهان به میزان بسیار بیشتری افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی افزود: صنعت نفت، صنعتی پیچیده و با استانداردهای بسیار بالایی است و به این راحتی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با استانداردی که در حال حاضر برخوردار هستند، نمی‌توانند مورد استقبال صنعت نفت در عرصه جهانی قرار بگیرد و صادرات این محصولات را به دنبال داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ