رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امروز یاد و آرمان های امام راحل فراتر از مرزهاست

اقتصاد ایران: قم- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز نام و یاد و آرمان های امام خمینی(ره) از مرزهای کشور فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعداز ظهر دوشنبه در دیدار با گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با تسلیت ایام ۱۴ و ۱۵ خردادماه و شهادت رییس جمهور شهید و شهدای خدمت گفت: امروز نام و یاد امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای کشور رفته و رهبر معظم انقلاب نیز دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و کشورهای اروپایی را خطاب قرار می دهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از اقدامات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام که از سوی آیت الله فاضل لنکرانی بنا نهاده شده گفت: این مرکز به عرصه های فقه معاصر ورود کرده و اقدامات پژوهشی و آموزشی خوبی را رقم زده است.

امام جمعه قم، مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را از شاگردان مکتب امام راحل برشمرد و گفت: این مرجع فقید تقلید در تمامی مراحل انقلاب اسلامی در کنار امام راحل قرار داشت و با آرمان های امام بزرگوار آشنا بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز حوزه علمیه بالنده است افزود: باید دستاوردهای پژوهشی و علمی حوزه های علمیه در قالب نمایشگاهی به جامعه شناسانده شود.

وی ضمن انتقاد از فضاسازی علیه شورای عالی مدیریت حوزه گفت: شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه رسالت سیاستگذاری کلان و ساماندهی امور و پیشبرد کارها را بر عهده دارد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از علوم در حوزه علمیه احیا شده و حوزه علمیه امروز، حوزه ای جامع است.

وی با بیان اینکه برجستگی های فقه و اصول در حوزه علمیه باید حفظ شود افزود: بسیاری از دستاوردهای حوزوی از این دو علم بر می خیزد و در عین حال باید دیگر ویژگی های حوزه علمیه نیز مورد توجه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در کنار توجه به فقه سنتی در عرصه های فقهی جدید نیز ورود کرده که می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت های فقه و اصول بسیار زیاد است و امروز عرصه برای ورود به مسایل مختلف باز است و تفقه به عمیق در علوم اسلامی و دینی باید مورد توجه باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ