واکنش چمران به ودیعه میلیاردی برخی مدیران شهرداری

اقتصاد ایران: رئیس شورای شهر تهران گفت: پرداخت چنین مبالغی در اختیار شهردار تهران است، اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران درباره برخی خبر‌ها مبنی بر پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران گفت: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم، اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پرداخت چنین مبالغی در اختیار شهردار تهران است، اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

مهدی چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران درباره جابجایی آرادکوه به محل دیگری گفت: اینکه آرادکوه محل فعلی دفن زباله جابجا شود امکانپذیر نیست، اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت.

رئیس شورا افزود: جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت، اما می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

مهدی چمران همچنین بر استفاده از دستگاه‌های جدید زباله‌ سوز هم تاکید کرد.

رئیس شورا همچنین بر استفاده از دستگاه‌های جدید زباله‌سوز هم تاکید کرد.

مهدی چمران همچنین خبر‌ها درباره ممانعت از حضور عضو شورا به ساختمان یکی از شهرداری‌ها را رد کرد و گفت:از حضور عضو شورا به شهرداری منطقه ۱۷ ممانعت نشده بلکه شهردار منطقه حضور نداشته است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: روز گذشته از حضور بنده در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷ ممانعت شد، اما بنده برای حل مسائل و مشکلات مردم در نگهبانی شهرداری نشستم و کار‌ها را پیگیری کردم.

جعفر شربیانی افزود: با توجه به حساسیت‌های حوزه معماری و شهرسازی برخی از مردم از موضوعات در این حوزه بی‌اطلاع هستند و همین امر در برخی از مواقع باعث ایجاد رانت و فساد شده است و بنده تصمیم گرفتم در دوره نمایندگی خود در قالب یک چالش، یک راه‌حل، مشکلات مردم را حل و فصل کنم.

جلسه علنی امروز شورا هم از موضوع بازدید یک عضو شورا از منطقه ۱۷ متاثر بود. برخی اعضا همراهی نکردن شهردار منطقه با عضو شورا را عمدی و حمل بر بی‌احترامی به ساحت شورا دانستند و خواستار تحقیق بیشتری دراین خصوص شدند.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران که در نشست امروز شورا حضور یافته بود، تعامل اثربخش با اعضای شورا، حاکمیت قانون و احترام متقابل را مشی شهرداری تهران دانست و افزود: امسال با توجه به بودجه انبساطی مصوب شورا، کار‌های زیادی به شهرداران سپرده شده است و باید نظارت بیشتری داشته باشند.

باقری افزود: پیش از این، دیگر اعضای شورا در منطقه حضور یافتند و حضور اعضا در منطقه مورد نظر با هماهنگی صورت گرفته است، اما شهردار منطقه همچون ما انسان است و ممکن است مسئله‌ای برای ایشان پیش آمده باشد.

در ادامه رئیس شورا بر پرهیز نمایندگان مختلف از هرگونه اختلاف و دوگانگی تاکید و اختلافاتی را که ناشی از برخی نا هماهنگی‌ها شکل گرفته بود، حل و فصل کرد. رئیس شورا گفت: بازدید‌ها از مناطق و مجموعه‌های شهرداری می‌تواند توسط اعضا صورت بگیرد و زمان آن هم مشخص نیست که در این زمان‌ها شهردار یا حداقل معاون شهرسازی حتما باید حضور داشته باشند.

مهدی چمران گفت: هنگام حضور آقای شربیانی در منطقه ۱۷ شهردار از قبل مرخصی و معاون شهرسازی نیز بیمار بوده، اما معاونان دیگر حضور داشته اند.

وی گفت: شهردار حضور نداشته، اما شهرداری که بوده است می‌توانستند شرایط را فراهم کنند تا عضو شورا حضور یابد. وی گفت: عضو شورا کار خود را به خوبی انجام داده و مردم را ملاقات کرده است.

در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران برعمل به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دوره قبل در دوران اختلاف روسای سه قوه این موضوع را مطرح کردند که باید اختلافات حل شود.

پرویز سروری افزد: وقتی نماینده می‌شویم چه بخواهیم چه نخواهیم و چه کم سن باشیم و چه سن دار باشیم پدر مردم هستیم، بسیار مهم است بدانیم هرکاری انجام می‌دهیم به نفع مردم یا به ضرر آنها است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا بر لزوم تمرکز بر اتمام کار‌های باقی مانده تاکید کرد.

مهدی عباسی افزود: فقط ۴۵۴ روز از مدیریت شهری ششم باقی مانده است و هم ما و هم شهرداری باید خود را مقید به قانون و مبارزه با فساد و تمرکز بر کار‌های باقی مانده کنیم.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز در خصوص بازنگری در کارکرد مرکز مطالعات تذکر داد.

احمد صادقی گفت: آخرین پژوهش در مرکز مطالعات به ۳۰ آبان سال قبل برمی گردد، اگر مشکل فنی وجود ندارد و پژوهشی به نتیجه نرسیده، ضروری است در خصوص کارکرد مرکز مطالعات بازنگری شود.

عضو شورای شهر تهران گفت:بنابر اعلام سایت شفاف در مجموع ۴۲ پژوهش در سال ۱۴۰۱ و ۹۵ پژوهش در سال ۱۴۰۰ انجام شده است و درخواست می‌کنیم شهرداری گزارش اقدامات این حوزه را به شورا ارسال کند.

خزانه دار شورای شهر تهران هم درباره مشکلات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) تذکر داد و گفت:به علت تعطیلی سازمان فاوا مردم نمی‌توانند عوارض سال ۱۴۰۲ را پرداخت کنند، در شهری که ۱۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته چرا پول پیمانکار داده نشده است. حبیب کاشانی افزود: اگر در سازمان مشکل مدیریتی وجود دارد باید حل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ