وی افزود: فناوری تولید مجموعه موسی (ع) با سریال سلمان فارسی و همه مجموعه های نمایشی که تا کنون تولید شده، متفاوت است و بر اساس تولید مجازی یا همان Visual Production در دست ساخت است که تجهیزات قابل توجهی را باید تأمین کنیم که به تدریج در حال تأمین است.
روند سنتی تولید سریالهای تاریخی تغییر کرد
رئیس سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم امسال دو مجموعه تلویزیونی موسی (ع) و سلمان فارسی بر اساس زیرساخت ها و تجهیزات تولید مجازی در تراز روز دنیا برخوردار خواهند شوند؛ به نظر می رسد تولید مجموعه های فاخر الف ویژه اگر بخواهد با شکل فعلی ادامه یابد؛ هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ زمان تولید چندان به صرفه نباشد؛ لذا ما توسعه فناوری جدید «تولید مجازی» را هدف قرار داده ایم.
وی ادامه داد: در حال حاضر فصل یک سریال سلمان فارسی در خاک ایران از سال گذشته شروع شده و با همان برنامه ریزی که پیش بینی شده در حال پیشروی است در هفته های آتی شاهد حضور مجدد عوامل و بازیگران و برنامه سازی در شهرک غزالی صداوسیما خواهیم بود.
به گفته رئیس سازمان صداوسیما، سریال سلمان فارسی در ۳ فصل ساخته می شود فصل دوم آن که مربوط به بیزانس بوده، به اتمام رسیده و در حال حاضر فصل ایران در حال تصویربرداری است و فصل پایانی هم که مربوط به بخش حجاز است، بعد از اینکه فصل ایران به مراحل وسط یا پایانی برسد، مراحل پیش تولید فصل حجاز را هم آغاز می کنیم.
جبلی درباره لوکیشن تصویربرداری سلمان فاسی یادآور شد: عموما لوکیشن هایی که برای فصل بیزانس طراحی شد، در مجموعه شهرک سینمایی غزالی سازمان صداوسیما ساخته شد و یک ساخت و سازهای ماندگاری است که برای همه مجموعه های تلویزیونی یا سینمایی قابل استفاده است.
صداوسیما سریالهای نمایش خانگی تراز را خریداری میکند
وی در پاسخ به پرسشی درباره خریداری سریال های نمایش خانگی از سوی صداوسیما و پخش در شبکه های سیما اظهار کرد: اگر در تولید مجموعه های نمایشی با ضوابط سازمان صداوسیما و هماهنگی بین تهیه کننده و مجموعه صداوسیما، برای شبکه نمایش خانگی برنامه ای تولید شود، هم حمایت می کنیم و هم خریداری کنیم اما فعلا به مورد مشخصی نمی توانم اشاره کنم.
سیاست صداوسیما، فصول بعدی سازی سریالهای موفق است
رئیس سازمان صداوسیما درباره ساخت فصول بعدی سریال های پرمخاطب سیما بیان کرد: اساسا یکی پایه های اساسی طرح تحول صداوسیما، فصل دوم سازی است به این معنا که اگر مجموعه هایی به هر دلیلی توفیقاتی داشتند، آن سریال ها به عنوان ارزش و ویژند صداوسیما مورد بهره برداری قرار می گیرند و فصول بعدی آنها تلاش می شود ساخته شود؛ البته در هر موضوعی فصل های جدید باید با موضوعات متنوع و کیفیت بالاتر و بهتر ساخته شود تا به آن برند لطمه وارد نشود.
وی ادامه داد: عملکرد صداوسیما در دو سه سال اخیر نشان می دهد از برندهای مهم حمایت کرده و برای ساخت فصل های بعدی آنها اقدام کرده است مثلا زیرخاکی و «نون خ» بخشی از آنهاست؛ درباره ساخت فصول بعدی پایتخت هم قبلا توضیح داده ام؛ بنابراین سیاست مذکور ادامه می یابد و هر مجموعه ای که موفق بوده، مطمئن باشید ساخت فصول بعدی آنها در دستور کار است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه