گسترش تعامل ایران و پاکستان با اجرای خط لوله صلح

اقتصاد ایران: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه فرصت‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ میان ایران و پاکستان وجود دارد، گفت: اجرای خط لوله صلح از جمله بخش‌هایی است که می‌تواند به توسعه تعاملات به ویژه در حوزه انرژی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  ابراهیم عزیزی  با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان با بیان اینکه این اولین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان در سال ۱۴۰۳ است، اظهار داشت: سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان و امضای توافق‌نامه‌ و تفاهم‌نامه‌ میان دو کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای امنیت منطقه و عدم نفوذ اشرار به مرزهای شرقی کشورمان داشته باشد.

وی اضافه کرد: دولت پاکستان باید از جولان تروریست‌ها و اشرار در مرزهای خود با ایران جلوگیری کند و اجازه ندهد که خاک این کشور محل امنی برای فعالیت تروریست‌ها باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ بین ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به توسعه همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه انرژی، بازرگانی و تبادلات اقتصادی اشاره کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: از جمله بخش هایی که می‌تواند موجب گسترش تعاملات بین دو کشور به ویژه در حوزه انرژی شود، خط لوله صلح است که با صدور انرژی به پاکستان زمینه‌ساز توسعه و گسترش روابط در حوزه انرژی و دیگر بخش‌ها خواهد شد.

وی بیان کرد: بعضی از بازیگران منطقه‌ای که از گسترش تعاملات بین دو کشور ایران و پاکستان احساس خطر می‌کنند همواره سعی دارند تا با توطئه‌های مختلف جلوی این گسترش تعاملات را بگیرند که باید با درایت مقابل این توطئه ها ایستادگی و آنها را خنثی کرد.

 رئیس جمهور اسلامی ایران امروز - دوشنبه سوم اردیبهشت ماه - به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیدار خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ