دبیر شورای عالی سیاسی یمن:

موضوع فلسطین را روز قدس زنده نگاه داشت

اقتصاد ایران: دبیر شورای عالی سیاسی یمن گفت: روز قدس مسئله فلسطین را در وجدان امت اسلامی زنده و حاضر نگاه داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «یاسر الحوری»  افزود: این نامگذاری از سوی امام خمینی(ره)، باعث خشم رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس شد زیرا روحیه مقاومت، مبارزه و امید به آزادسازی فلسطین و مقدسات را در امت اسلامی زنده کرده است.

وی اضافه کرد: امسال روز جهانی قدس در سایه طوفان عزت، آزادی و نبرد بزرگ حق علیه باطل و نبرد اسلام با کفر و با وجود شکست بزرگ صهیونیست ها که نمی توان با هزاران قتل عام و کشتار برآن سرپوش گذاشت، رنگ و بوی دیگری دارد.

الحوری گفت: مشارکت نظامی محور مقاومت در حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین، روز جهانی قدس امسال را از سال های پیش متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: روز جهانی قدس در سال جاری درحالی فرا می رسد که حقیقت آمریکا، انگلیس و غرب که همواره به دروغ فریاد دفاع از حقوق و آزادی بشر سر می دهند و از سوی دیگر از رژیم صهیونیستی حمایت و در جنایت های آن مشارکت می کنند، برای ملت های جهان آشکار شده است.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: امسال در روز قدس باید بر تقبیح و مخالفت با عادی سازی روابط با صهیونیست ها و هم افزایی امت های عربی و اسلامی در حمایت و پشتیبانی از مسئله فلسطین تاکید شود.

الحوری بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی که هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) آغاز شد باید ادامه یابد و با هر هزینه ای یاری و پشتیبانی شود زیرا پیروزی در این نبرد به معنای شکست همه طرح های صهونیستی و آمریکایی در منطقه است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر درحال غرق شدن بود و مرگ را با چشمان خود دید و اگر دخالت مستقیم آمریکا و قطار حمایت های نظامی غربی ها در طول ۶ ماه گذشته نبود، کار این رژیم به پایان رسیده بود.

الحوری افزود: عملیات طوفان الاقصی معادلات را در منطقه برهم زد و هنگامی که جنایت های اشغالگران متوقف شود و غبار این جنگ فرو نشیند، همه ملت های جهان وضعیت فاجعه بار این رژیم را خواهند دید و این وضعیت، آمریکا و غرب و برخی از رژیم های عربی را شوکه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به گونه ای بوده که آمریکا از هزینه ای که برای آن کرده است انگشت حسرت خواهد گزید زیرا از ناکامی و حجم شکست نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این رژیم آگاه خواهد شد.

این مسئول یمنی گفت: آمریکا نه تنها سلاح و مهمات در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد بلکه به طور مستقیم نیز در کشتار ملت فلسطین مشارکت دارد.

الحوری افزود: دولت آمریکا پس از مقاومت قهرمانانه و اسطوره ای ملت فلسطین، چاره ای نداشت که برای انحراف افکار عمومی از شراکت با صهیونیست ها در این جنایت ها و تلاش برای بهبود وضعیت متزلزل رئیس جمهوری کنونی آمریکا در انتخابات آینده، ادعای انسان دوستی و دفاع از حقوق بشر کند ولی ملت های آزاده این ادعاها را نمی پذیرند.

وی بیان کرد: استفاده از حق وتو در شورای امنیت برای مقابله با برقراری آتش بس [در غزه] و مخالفت با چندین طرح و پیشنهاد آتش بس نشانه آن است که آمریکا و صهیونیست ها، این نبرد را نبرد مرگ و زندگی و خطرناکترین رویارویی خود با مسلمانان می دانند.

الحوری اظهار داشت: متاسفانه موضع کشورهای اسلامی و عربی به غیر کشورهای محور مقاومت، در حد و اندازه جنایت های صهیونیست ها نبود و این درحالی است که آن ها باید برای دفاع از خود و کشورهایشان به دفاع از فلسطین و پشتیبانی از مقاومت می پرداختند.

وی تصریح کرد: اگر اشغالگران در این نبرد پیروز شوند، توسعه طلبی آن ها به مرزهای فلسطین محدود نمی شود، بلکه با پشتیبانی آمریکا و غرب، برای دستیابی به خواسته های خود به تضعیف و سرکوب صدای هر ملت آزاده ای در منطقه اقدام می کنند.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن گفت: صهیونیست ها و حامیان آن ها، با دفن کردن مسئله فلسطین، خطری مستقیم برای اردن، مصر، لبنان و سوریه و حتی عربستان و دیگر کشورها و گذرگاه های دریایی در منطقه به شمار خواهند رفت.

الحوری اظهار داشت: سرنوشت صهیونیست ها، خروج از خاک فلسطین است و غربی ها که وارد نبردی شکست خورده در حمایت از رژیم صهیونیستی شده اند، باید مسئولیت جنایت ها و توحش آن ها را در قبال ملت فلسطین بپذیرند.

وی افزود: مهمترین پیام روز قدس امسال برای ملت های جهان این است که سکوت در قبال جنایت های اشغالگران و حامیان آن ها، لکه ننگی است که هرگز پاک نخواهد شد.

الحوری اضافه کرد: روز جهانی قدس، یک پیروزی بزرگ، محوری عظیم و جریان ها و جنبش های قدرتمند را برای منطقه به ارمغان آورد که می توانند در آینده نزدیک، موجب تغییرات بزرگی در منطقه شوند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ