رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی در ۱۰ ماه
اقتصاد ایران: معاون وزیر صمت گفت: با توجه به هدف گذاری متمرکز وزارت صمت تولید لوازم خانگی در ۱۰ امسال ۱۲ درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، اظهار کرد: در تمام بخشهای مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت هدفگذاری متمرکز بر تولید شکل گرفته است.
وی افزود: در معاونت صنایع عمومی نیز در همین راستا قدم برداشتیم و برای رفع نیازهای داخل کشور قدم برداشتیم که کمبودی در حوزه نیاز خانوارها نداشته باشیم.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اضافه کرد: در حافظه تاریخی مردم این نکته وجود دارد که در ادوار گذشته در برخی از کالایی که مربوط به معاونت صنایع عمومی بود مانند لوازم خانگی، شوینده، پوشک و... با کمبود مواجه شدیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رییس جمهور سابق نیز بر این نکته تاکید کردند که کمبودهای اینچنین اصلاً پذیرفتنی نیست.
وی یادآور شد: در ایامی که از دولت سیزدهم میگذرد، هیچ چالشی در حوزه تامین کالا نداشتیم و مردم شاهد تنوع محصولات همراه با رقابت در عرضه کالا هستند. فروشهای اعتباری با تسهیلات ویژه نیز به اقشار مختلف تعلق میگیرد. در این خصوص نهتنها با کمبود کالا مواجه نیستیم؛ بلکه با وفور کالا و عرضه آن به صورت قسطی انجام میشود.
برادران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از وزرای دولت قبل در ابتدای کار دولت سیزدهم توییتی منتشر کردند با این عنوان که دولت قصد دارد عرضه لوازم خانگی را مانند خودرو با قرعهکشی به فروش برساند. آن زمان پاسخی به این مساله ندادیم، اما امروز میتوانیم بگوییم نهتنها قرعهکشی انجام نشد، بلکه کمبود کالایی که مربوط به دولت قبل بود را نیز در این دولت جبران کردیم.
وی تاکید کرد: لازمه دستیابی به این هدف برنامهریزی برای تامین مواد اولیه، بازسازی خطوط جدید و مواردی از این دست بوده است که توانستهایم همگی را انجام بدهیم. ۷۱ نوع محصول جدید و دانشبنیان را در نمایشگاهی که ماه گذشته برگزار شد، عرضه کردیم که این هر کدام از این محصولات با خصوصیاتی که داشتند برای کاهش مصرف انرژی، افزایش عمق تولید داخلی و کاهش ارزبری مورداستفاده قرار گرفتند.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدتزمان مشابه در سال گذشته در حوزه تولید لوازم خانگی ۱۲ درصد رشد تولید را تجربه کردیم. روند رو به رشد تولید به صورت مستمر با هماهنگی کلیه استانها، جامعه کارآفرینی و ۱۸ نقشه راهی که در صنایع مختلف تعریف شده است تحقق پیدا کرده است. ضمن اینکه تمرکز خود را بر برخی صنایع جدید مانند نوشتافزار، تجهیزات ورزشی و بستهبندی که پیش از این کمتر مورد توجه قرار میگرفت قرار دادیم تا سبد محصولات داخلی کامل شود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه