وعده جالب عبدالملکی درباره پروژه‌های مناطق آزاد

اقتصاد ایران: دبیر شورای عالی مناطق آزاد این بار وعده عرضه پروژه‌های مناطق آزاد در بورس داد در حالی مشخص نیست آیا فرق سازمان بورس و بورس تهران را می داند یا خیر؟!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت اله عبدالملکی که پیش از این با چند آمار مانند دلار کاهش دلار به 5 و 15 هزار تومان و درخواست سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری امارات در ایران و اخیرا" با ادعای تقاضای همه دنیا برای اقتصاد مقاومتی، خبرساز شده بود این بار وعده عرضه پروژه‌های مناطق آزاد در بورس داد در حالی مشخص نیست آیا فرق سازمان بورس و بورس تهران و فرابورس را می داند یا خیر؟!

وی با اشاره به اینکه ایران از کشورهای طراح روشی برای مناطق آزاد مشترک بوده و برای ایجاد این محدوده با ۲۱ کشوردرحال مذاکره است به ایرنا، اعلام کرد: در انتصابات مناطق آزاد ، پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مجلس می شود اما فشاری یا بایدی رخ نداده است.

برای ورود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بورس، مذاکراتی با مدیرعامل سازمان بورس ( در حالی که سازمان بورس دارای رئیس و بورس تهران دارای مدیرعامل بوده و معلوم اشتباه عبدالملکی بوده یا خبرنگار) انجام شده و میز مشترکی شکل گرفته تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری این نقاط به صورت صندوق یا شرکت پروژه در بازار سرمایه عرضه شود.

زیرا بسته‌های پیش‌بینی شده قابلیت این را دارد که با ارقام بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دسترس مردم قرار گیرند!

گزینه عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری در بورس به متقاضیان حضور در پروژه‌های مناطق آزاد به عنوان گزینه ارائه می‌شود تا در صورت نیاز طرحی انتخاب شود که تا ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری مستقیم باشد و باقی از سوی بورس تامین شود.

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این بخش به عنوان حامی و هدایتگر حضور دارد و  فعالیت‌ها باید از سوی بخش خصوصی انجام شود.

عرضه پروژه‌ها در بورس گزینه مهمی برای سرمایه‌گذاران است. در بسته‌های سرمایه‌گذاری طرح‌هایی از ۳ میلیارد تومان تا ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تمام آنها می‌توانند وارد بازارسرمایه شوند و دبیرخانه نیز آمادگی حمایت دارد.

با ورود پروژه‌های مناطق آزاد به بورس، امکان جذب سرمایه‌های خرد نیز وجود دارد. مذاکراتی با بانک مرکزی انجام شده تا پروژه‌های قابل عرضه در بورس نیز تضمین و پشتیبانی شود. زیرساخت‌ها هم برای انجام این کار فراهم شده اما هنوز پروژه‌ای با این روش فعالیت را آغاز نکرده که انتظار می رود سال ۱۴۰۳ تعدادی پروژه اجرا شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ