رئیس جمهور تاکید کرد:

آمادگی ایران برای ارتقای روابط اقتصادی با تاتارستان

اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی با همه جمهوری‌های فدراسیون روسیه، از جمله تاتارستان، آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  رئیسی رئیس جمهور در دیدار آقای «رستم مینیخانوف» رئیس جمهور تاتارستان فدراسیون روسیه، با توجه به ظرفیت‌های متقابل ایران و روسیه، به‌ویژه جمهوری تاتارستان، برای ارتقای سطح همکاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، علمی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و گردشگری، اجرای موافقتنامه اقتصادی کشور‌های منطقه اوراسیا را زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط دانست.

رئیس جمهور با توجه به نقش رئیس جمهور تاتارستان در مدیریت راهبردی روابط فدراسیون روسیه با جهان اسلام، بر بهره‌گیری از این ظرفیت در همکاری‌های بین‌الادیانی و آموزش‌های دینی در حوزه معرفی اسلام ناب و ارتقای بیشتر روابط روسیه با جهان اسلام، تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی با همه جمهوری‌های فدراسیون روسیه، از جمله تاتارستان، آمادگی کامل دارد.
 
 رئیسی، روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در کنار نگاه مشترک دو کشور در عرصه‌های دو جانبه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مساعد برای گسترش روابط ایران با روسیه و نیز جمهوری تاتارستان عنوان کرد و اظهار داشت: نفی یکجانبه‌گرایی، حفظ استقلال و ایستادگی در برابر نظام سلطه، از جمله رویکرد‌های مشترک ایران و روسیه و زمینه‌ای مناسب برای ارتقای روابط دو کشور به‌شمار می‌آید.
 
رئیس جمهور، وضع فعلی در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی را نماد و آینه تمام‌ نمای ساختار ناعادلانه حاکم بر جهان دانست و تصریح کرد: نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه، همکاری برای جایگزینی ساختار ناعادلانه فعلی با نظمی عادلانه را بیش از پیش، ضروری ساخته است.
 
«رستم مینیخانوف» رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با سپاسگزاری از توجه آقای رئیسی به تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای، با ارائه گزارشی از برنامه‌های سفر خود به تهران، برگزاری نمایشگاهی از محصولات ایرانی در جمهوری تاتارستان و دیگر جمهوری‌های روسیه را خواستار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ