اسماعیلی مطرح کرد؛

بیشترین مخاطب کتاب کودکان و نوجوانان هستند

اقتصاد ایران: وزیر ارشاد در اختتامیه ملی دومین دوسالانه جشنواره نشان هد هد سفید گفت: نوجوانان با علم و آگاهی سنین اصلی تعلیم و تربیت را با کتاب می‌گذرانند و بیشترین مخاطب کتاب کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،    آئین اختتامیه ملی دومین دوسالانه جشنواره نشان هد هد سفید عصر امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و اسماعیل جانعلی پور مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.

اسماعیلی در این مراسم گفت: حوزه کتاب کودک و نوجوان را بسیار مهم اعلام کرد و ادامه داد: کودکان در سنین ابتدایی با کتاب آشنا می‌شوند و این انس با کتاب در خون و جان ایرانی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان با علم و آگاهی سنین اصلی تعلیم و تربیت را با کتاب می‌گذرانند، گفت: بیشترین مخاطب کتاب کودکان و نوجوانان هستند. در بازدید ریاست جمهوری از نمایشگاه کتاب هم این مساله مشاهده شد.

اسماعیلی با اشاره به سفرهای استانی در دوره مسوولیتش افزود: گاه از منطقه‌ای بازدید می‌کردم که تنها مکان فرهنگی فعال در آن بخش، یک کتابخانه بود.

اسماعیلی اقدامات فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان را همانند زنجیر به هم متصل دانست و
گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نویسندگان و مترجمان در این حوزه فعالیت می‌کنند. این مجموعه‌ها باید شخصیت‌های جذاب کتاب‌ها را به پویانمایی و دیگر محصولات فرهنگی تبدیل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید از محتوای کتاب در حوزه‌های مختلف مانند تولید فیلم، موسیقی، شخصیت‌های عروسکی، طراحی نوشت‌افزار و … استفاده شود.

اسماعیلی در این مراسم به کودکان مازندران قول داد در دوره اول ریاست جمهوری دولت مردمی، ساخت کتابخانه‌های آن بخش تکمیل خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ