رئیس جمهور عنوان کرد:

آمادگی دولت مردمی برای همکاری با هنرمندان

اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: دولت مردمی آماده همکاری با هنرمندان برای عرضه داشته‌های فرهنگی ایران اسلامی در قالب‌های هنری است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رئیسی رئیس جمهور کشورمان، امروز سه‌شنبه در نظارت ستادی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن بازدید از معاونت امور سینمایی این وزارتخانه، دیداری با دبیر، هیئت انتخاب و هنرمندان دست‌اندرکار «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» داشت و پس از شنیدن توضیح و نظر آنان، اظهار داشت: تمدن ایرانی ـ اسلامی، داشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی ارزشمندی دارد که یکی از مؤثرترین روش‌های ارائه آن به دنیا به تصویر کشیدن این داشته‌ها در قالب سینما است و دولت مردمی آمادگی دارد که در این عرصه با همکاری اهالی فرهنگ و هنر و به همت خود هنرمندان، قدم بردارد.

رئیس جمهور، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، بر تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ و ضعف‌های این رویداد مهم، تأکید و تصریح کرد: استفاده از نگاه و تجارب پیشکسوتان در این زمینه، بسیار اهمیت دارد و به هیچ وجه نباید اجازه داد که این تجارب ارزنده در حاشیه قرار گیرد.
 
 رئیسی با بیان اینکه ایران، پیشینه و تمدن بزرگ و درخشانی دارد که قابل ارائه به همه جهان است، گفت: سینما موضوعی مهم است که هرگونه هزینه در آن، نوعی سرمایه‌گذاری برای کشور است.
 
رئیس جمهور، همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش قابل توجه آثار ارائه شده در این دوره جشنواره از فیلم‌سازان فیلم اولی و شهرستانی، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دولت‌ها این است که زمینه شکوفایی همه استعداد‌ها در هر نقطه از کشور، حتی نقاط دورافتاده و محروم را فراهم کنند.
 
 رئیسی، گزارش ارائه شده از ارتقای کمی و کیفی جشنواره امسال را موجب خرسندی دانست و تصریح کرد: در کشور‌های مختلف برای رویداد‌های بسیار کم اهمیت‌تر از دفاع مقدس، آثار هنری و ادبی متعددی تولید می‌شود؛ رشادت‌ها، ایستادگی و از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس، ظرفیت‌ بسیاری برای تولید آثار هنری، فرهنگی و ادبی دارد که باید به‌ خوبی به آن توجه شود.
 
رئیس جمهور، تلاش‌ جوانان کشور را که با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، توانسته‌اند با نوآوری و خلاقیت به دستاورد‌های ارزنده‌ای دست یابند، بسیار ارزشمند، توصیف کرد و گفت: این تلاش‌ها نیز مانند جلوه‌های زیبای دفاع مقدس، ظرفیت‌های بسیاری برای ساخت آثار هنری و ادبی دارد که باید به‌طور شایسته، مورد توجه قرار گیرند.
 
 رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، نگاه حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی و توجه به همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر و خواسته‌ها و دغدغه‌های آنان را ارزنده دانست و اظهار داشت: بنده به اعتبار نشست‌ها و دیدار‌هایی که با فعالان فرهنگی و هنری داشته‌ام، اطلاع دارم که آنان، خواسته‌های بسیار پیچیده و غیر قابل دسترسی ندارند، بنابر این باید به نظرات، تجربیات و ظرفیت‌ آنان توجه شود.
 
رئیس جمهور در پایان، به اهمیت عرضه آثار هنری، سینمایی و ادبی در کشور‌های اسلامی، همسایه و همسو، اشاره و تصریح کرد: آثار فرهنگی، هنری و ادبی کشور که به این کشور‌ها ارائه شده، با استقبال خوبی روبرو شده و توانسته است که ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را ترویج کند؛ بنابر این، باید از تولید و عرضه این‌گونه آثار فاخر فرهنگی، حمایت شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ