بازرس ویژه رئیس‌جمهور خطاب به دولتی ها:

اطلاعات خود را در سامانه وزارت اقتصاد بارگذاری کنید

اقتصاد ایران: بازرس ویژه رئیس جمهور با اشاره به تصویب کلیات لایحه دولت در خصوص تعارض منافع مسؤولان، گفت: شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید اطلاعات مربوطه را در سامانه‌ وزارت اقتصاد بارگذاری کنند که البته این اقدام تا حد زیادی ثبت شده است اما هنوز راه نرفته بسیاری داریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران از اهواز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان بازرس ویژه رئیس جمهور امشب در نشست با جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی خوزستان اظهار کرد: رئیس‌جمهور با شعار مبارزه با فساد و ناکارآمدی، به ویژه مقابله با بسترهای فسادزا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شد. 

حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به ماموریت‌های بازرس رئیس‌جمهوری گفت: یکی از مهمترین اقدامات رئیس جمهور تدوین اصول 12گانه‌ مبارزه با فساد است که از این اصول می‌توان به شفافیت، شایسته‌گزینی، تسهیل در انجام امور و شناسایی گلوگاه‌های مقابله با فساد است و نماینده ویژه‌ای در حوزه مبارزه با فساد تعیین شد.

وی بیان کرد: در حوزه‌ شفافیت نیز باید اقداماتی صورت بگیرد و شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید اطلاعات مربوطه را در سامانه‌ وزارت اقتصاد بارگذاری کنند که البته این اقدام تا حد زیادی ثبت شده است اما هنوز راه نرفته بسیاری داریم.

بازرس ویژه رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه‌ تعارض منافع مسؤولان نیز اقدامات زیادی صورت گرفته است و دولت لایحه‌ای در این خصوص ارائه داده است که کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است. طرح حمایت از گزارشگران فساد نیز با پیگیری دولت و مجلس تصویب شد که توسط شورای نگهبان نیز ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام درویشیان با تاکید بر لزوم شناسایی گلوگاه‌های فساد و راهکارهای رفع آن گفت: مثلا در موضوع قاچاق همه روزه نیروی انتظامی تعدادی قاچاقچی را دستگیر می‌کنند اما ما باید منشا چنین اقداماتی را شناسایی و با آن مقابله کنیم و دولت انتظار دارد که نخبگان در این مسیر به دولت کمک کنند.

وی با اشاره به اتهام ناکارآمدی دین از سوی دشمنان به نظام اسلامی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی دین در اداره‌ی جامعه یکی از اتهاماتی است که دشمنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد می‌کنند، در حالی که واقعیت موجود این نیست و اگر ایراد و اشکالی در جامعه وجود دارد به دلیل سوء مدیریت است.

درویشیان با بیان اینکه در دستورات اسلام برای اداره‌ی جامعه اشکالی وجود ندارد، گفت: اگر مشکلی در اداره جامعه وجود دارد به این دلیل است که برخی از مسؤولان به دنبال مسائل شخصی هستند و نتوانستند آنطور که باید به وظیفه و تعهد خود در برابر ملت و شهدای عزیز عمل کنند.

وی همچنین در این نشست با بیان اینکه خوزستان به همه کشور تعلق دارد و جایی است که خون رزمندگان اسلام برای دفاع از کشور در این سرزمین ریخته شد، اظهار کرد: اکنون که سر سفر شهدا هستیم قدر آنها را بدانیم و راه آنها را ادامه دهیم تا نزد خداوند شرمنده نشویم.

با بیان اینکه در ۲۰۰ شهر کشور تنش آبی داریم، اظهار کرد: ۹۰درصد آب مصرفی کشور صرف حوزه های کشاورزی و فقط ۱۰ درصد صرف آب شرب و صنعت می‌شود.

وی  خطاب به انتقاد یکی از اساتید هئیت علمی دانشگاه شهید چمران در خصوص طرح‌های انتقال آب از خوزستان،اظهار کرد: در مصرف آب تا آنجایی که امکان دارد صرفه‌جویی کردیم و در بخش کشاورزی روش‌های  علمی را جهت کاهش مصرف به کار بردیم که بعضاً این روش‌ها در حال اجرا است، مانند کاری که اکنون در صنعت نشکر اتفاق افتاده است.

بازرس ویژه رئیس جمهور گفت: تنش آبی همچنان وجود دارد و بزرگترین بحران آبی ما در صنعت و سایر بخش‌ها است و اگر مدیریت نشود تاثیر منفی در صنعت می‌گذارد‌.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ