وزیر اقتصاد تاکید کرد:

ضرورت ارتقای کیفیت گزارش‌های مالی در کشور

اقتصاد ایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت گزارش‌های مالی در کشور، گفت: در صورت افزایش ضریب نفوذ، میزان گردش مالی این حرفه افزایش یافته و در نتیجه، نیروی انسانی ماهر و حرفه‌ای بیشتری جذب این بخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،«سید احسان خاندوزی» عصر چهارشنبه (13دی ماه) در نشست شورای عالی جامعه حسابداران رسمی کشور، با بیان اینکه اصلاحات بلندمدت کشور، معطوف به اصلاح و بهبود گزارشگری مالی کشور است، اظهار داشت: از پیشنهاد برگزاری جلسات دوره‌ای و فصلی با جامعه حسابداران استقبال می کنم.وی افزود: در چارچوب جلسات فصلی با جامعه حسابداران می‌توان از سازمان‌های مرتبط مانند سازمان امور مالیاتی برای حضور در جلسات دعوت کرد تا مسایل و مشکلات بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه وظیفه داریم که حرفه حسابداری را تقویت و از آن حمایت کنیم، اظهار داشت: میزان ضریب نفوذ حرفه حسابداری برای ما یک دغدغه است و اصلا زیبنده کشور نیست.

خاندوزی با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ حسابداری در کشور باید چند برابر شود، ادامه داد: برای افزایش کیفیت گزارش های حسابرسی و گسترش ضریب نفود کمک می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که انضباط مالی در سازمان های اقتصادی ما برقرار نشود، خروجی های ما به بهره‌وری های لازم نخواهد رسید.

وزیر اقتصاد درباره "لایحه تشکیل سازمان مقررات حرفه حسابداری و حسابرسی کشور"، گفت: بنا داریم که در اردیبهشت ماه، متن پیش نویس لایحه را در کمیسیون اقتصادی دولت و سپس در تیرماه در هیات دولت تصویب کنیم تا برای بررسی و تصویب در ابتدای کار مجلس جدید، ارسال کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که جامعه حسابداران باید به آن توجه کند، توجه به حرفه ای بودن فعالیت حسابرسی و افزایش کیفیت گزارش هاست.

وزیر اقتصاد با اشاره به کیفیت پایین برخی گزارش های مالی، خاطر نشان کرد: اکنون برخی گزارش ها، مشاهده می شود که با گزارش کار حرفه ای، فاصله دارد و کیفیت آن در شان جامعه حسابداران نیست.

وی با بیان اینکه نباید، تعدادی محدود از گزارش های مبهم، اعتبار کار جامعه حسابداران را مخدوش کند، اظهار داشت: در صورت لزوم، نظام تصمیم گیری و ظرفیت رسانه ای نیز برای حمایت از شفافیت در گزارش های مالی و کنار زدن اقلیتی که گزارش های ضعیف و مخدوش تهیه می کنند، به میدان خواهند آمد.

خاندوزی با بیان اینکه وزارت اقتصاد، هر کمکی که نیاز باشد را برای افزایش ضریب نفوذ حسابداری در کشور انجام می دهد، گفت: در صورت افزایش ضریب نفوذ، میزان گردش مالی این حرفه افزایش یافته و در نتیجه نیروی انسانی ماهر و حرفه ای بیشتری جذب این بخش خواهد شد.

نشست شورای جامعه حسابداران رسمی کشور، با حضور وزیر اقتصاد، «سید رحمت اله اکرمی» نماینده وزیر اقتصاد در شورا، «کوروش پرویزیان» نماینده رسمی بانک مرکزی در شورا و سایر اعضا در وزارت اقتصاد برگزار شد.

«روح الله مقیمی فر» رییس شورای عالی جامعه حسابداران رسمی کشور نیز در این نشست به تشریح عملکرد جامعه حسابداران پرداخت و گفت: این تشکل، فعالیت خود را از حدود 20 سال پیش آغاز کرده است و حدود سه هزار و 100 حسابدار رسمی در آن، عضویت دارند.وی ادامه داد: در سال 1401 حدود 53 هزار گزارش رسمی توسط موسسه های حسابرسی تهیه و صادر شد.

در ادامه این نشست، سایر اعضای شورا، پیشنهادهایی را برای تقویت همکاری با سازمان های زیرمجموعه وزارت اقتصاد، استفاده از ظرفیت خالی این تشکل و ارتقای کیفی گزارش های مالی ارایه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ