توسعه روابط ایران و ترکیه با خواهرخواندگی تبریز و استانبول

اقتصاد ایران: سرکنسول جدید ایران در استانبول با اشاره به موضوع خواهرخواندگی تبریز و استانبول گفت: تبریز و تهران ۲ شهر خواهرخوانده ایران با استانبول ترکیه هستند که تلاش می‌کنیم از این ظرفیت خواهرخواندگی در توسعه روابط استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، احمد محمدی، سرکنسول جدید ایران در استانبول ظهر امروز در دیدار با شهردار تبریز اظهار کرد: آماده همکاری با شهرداری تبریز در توسعه مراودات و ارتباط گیری با تجار و سرمایه‌گذاران ترک هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تبریز افزود: می‌توانیم مراودات بین تبریز و ترکیه را افزایش دهیم. در حوزه سرمایه‌گذاری می‌توانیم در ارتباط با قشر خاص از سوی کنسولگری تجدیدنظر کرده و با تمامی ایرانی‌های مقیم ترکیه و استانبول ارتباط برقرار کنیم.

محمدی با بیان اینکه کنسولگری ایران در استانبول به عنوان دفتر شهرداری تبریز می.تواند عمل کند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان‌شرقی، پیگیر برنامه‌های مد نظر این استان در شهر استانبول و به عنوان سرکنسول ایران خواهم بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ عظیم ایرانی‌های مقیم ترکیه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اضافه کرد: می‌توانیم با ایجاد همبستگی و هماهنگی لازم از ظرفیت بزرگ ایرانی‌های مقیم ترکیه در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

سرکنسول جدید ایران در استانبول با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز خاطرنشان کرد: با شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در ترکیه و سرمایه‌گذاران ترک رایزنی لازم را انجام داده و آنها را تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران و استان‌های مرزی می‌کنیم.

محمدی با اشاره موضوع خواهرخواندگی تبریز و استانبول نیز یادآور شد: تبریز و تهران ۲ شهر خواهرخوانده ایران با استانبول ترکیه هستند که تلاش می‌کنیم از این ظرفیت خواهرخواندگی در توسعه روابط استفاده کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ