لوکانو ۰۷ جدیدترین محصول چری در ایران

اقتصاد ایران: جدیدترین زیر برند چری در ایران با نام لوکانو معرفی شد. این نام که اختصاصی برای بازار ایران در نظر گرفته شده در واقع همان برند جیکو چری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،نخستین محصول از لوکانو در ایران با نام ۰۷ یک محصول آفرودی بر مبنای پلت فرم تیگو ۷ پرو است. جیکو (JAECOO) زیر برند آفرودی چری است که سال گذشته با هدف صادرات به اروپا تأسیس شده است.

 مدتی است که جیکو چری به عنوان زیر برند آفرودی چری فعالیت رسانه‌ای خود را برای بازار ایران آغاز کرده و امروز از نام اختصاصی خود در بازار ایران، “لوکانو” رونمایی کرد. لوکانو فعالیتی مستقل از مدیران خودرو دارد و قرار است در گام نخست یک محصول آفرودی بر مبنای پلت فرم تیگو ۷ پرو مکس را روانه بازار کند.

لوکانو ۰۷ که در بازارهای جهانی با نام جیکو ۷ شناخته می‌شود مجهز به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۱۹۷ اسب بخاری است و یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه وطیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. طراحی ساده و در عین حال تهاجمی بیرون خودرو به تقلید از نسل جدید محصولات لندرور حس آفرودی و آینده نگرانه را به ظاهر خودرو تزریق کرده است. درون کابین نیز استفاده از الگوهای طراحی ضمخت و در عین حال مینیمال حس بیرون خودرو را مجددا در ذهن بیننده تکرار می‌کند. گفتنی است با توجه به سال‌های طولانی همکاری میان چری و لندرور، این الگوگیری قابل توجیه است.

چری ادعا می‌کند جیکو ۰۷ با هدف استفاده‌های بیراهه نوردی نسبت به برادر خود تیگو ۷ پرو مکس در بخش فنی بازتعریف شده و با اینکه بر روی کاغذ مشخصات فنی یکسانی با آن دارد اما در عمل تفاوت چشمگیری میان رفتار این دو خودرو احساس می‌شود.

علاوه‌بر نمایشگر لمسی ۱۴/۸ اینچ  و پنل دیجیتال پشت فرمان، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، شارژر بی‌سیم برای گوشی همراه، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رابط اپل کارپلی و اندرویداتو، سقف پانورامیک و دوربین ۵۴۰ درجه برای لوکانو ۰۷  ارائه می‌شود. دید ۵۴۰ درجه به راننده کمک می‌کند تا علاوه بر نمایش اطراف خودرو (۳۶۰ درجه) نمایی از زیر بدنه و ۱۸۰ درجه روبرو  را در اختیار داشته باشد؛ این آپشن نیز با الگوگیری از محصولات لندروور در لوکانو ۰۷ استفاده شده است.

از شرایط فروش لوکانو ۰۷ و اینکه دقیقا چه شرکت ایرانی پشت لوکانو است اطلاعی در دست نیست. به نظر می‌رسد لوکانو ۰۷ قیمتی کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان داشته باشد. با این وجود راه سختی برای رقابت با هم وطنان خود دارد.

چری جیکو

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ