رئیس جمهور:

روابط ایران و کویت بیش از پیش ارتقا یابد

اقتصاد ایران: رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با امیر کویت، گفت: امیدوارم در دوره حاکمیت جدید، روابط دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رئیسی، امشب چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» با تسلیت مجدد درگذشت امیر فقید کویت و تبریک منصب امیر جدید و آرزوی موفقیت برای دولت این کشور، سیاست جمهوری اسلامی ایران را تقویت و گسترش روابط با همسایگان دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره حاکمیت جدید کویت، روابط ایران با این کشور دوست، همسایه و مسلمان، بیش از پیش ارتقا یابد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه انسجام، همکاری و هم‌افزایی همسایگان، تنها راه‌ حل مسائل منطقه و تأمین منافع جمعی است، دخالت بیگانگان در منطقه را مشکل‌آفرین دانست.
 
 رئیسی در ادامه، قضیه فلسطین را اساسی‌ترین مسئله منطقه و جهان دانست و ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت کویت از حقوق حقه ملت فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ملت فلسطین، آماده همکاری با دیگر کشور‌ها است.
 
شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور با دولت و ملت کویت، جمهوری اسلامی ایران را دوستی مطمئن و شریکی مؤثر در آبادانی و پیشرفت این کشور دانست.
 
امیر کویت، همچنین با بیان اینکه از نظر دولت این کشور همکاری‌های منطقه‌ای، راه‌ حل مؤثر برای حل مشکلات موجود منطقه و تحقق منافع جمعی است، مواضع دولت و ملت کویت برای احقاق حقوق حقه ملت فلسطین را ثابت و غیر قابل تغییر دانست و اظهار امیدواری کرد که مشکلات با همکاری ملت‌های منطقه، سریع‌تر برطرف و صلح، ثبات و امنیت در سراسر منطقه، برقرار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ