وعده یکماهه دوبانک برای اجرای رفع سوء اثر چک

اقتصاد ایران: رئیس اداره خزانه بانک صادرات گفت: کمتر از یکماه دیگر تمامی شعب بانک صادرات اهتمام ویژه نسبت به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص رفع سوء اثر چک های برگشتی اقدام می کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بدنبال گلایه برخی از مردم در زمینه رفع سوء اثر چک‌های برگشتی بانک مرکزی روز گذشته بخشنامه تاکیدی جدیدی در این زمینه ابلاغ کرد. درباره اینکه چرا بخشنامه قبلی بانک مرکزی در این زمینه اجرایی نشده رئیس اداره خزانه بانک صادرات گفت: سرویس محچک به عنوان سامانه حاکمیتی توسط بانک مرکزی خرداد 1401 در راستای صیانت از حقوق ذی نفعان چک راه اندازی شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه این سامانه محچک نسبت به انسداد مانده حسابها تا سقف کسری مبلغ چک به صورت اتوماتیک اقدام می کند و تا زمان رفع سوء اثر امکان استفاده از این مانده ها وجود ندارد تصور عامه افراد بر این بود که جهت وصول چک نیاز به تامین دوبرابری وجه دوبرابری مبلغ چک صادر شده است درصورتی که طبق مصوبه بانک مرکزی در سال 97 تامین موجودی چک توسط متعهد به مدت یکسال باعث رفع سوء اثر چک می شود و نیازی به تامین دوبرابری چک توسط متعهد نیست.

محمدی ادامه داد: این مهم توسط بانک صادرات ایران سال گذشته پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانک صادرات ابلاغ شده  و موکدا آبان ماه به شبکه بانکی ابلاغ شده بنابراین به عنوان یک قانون در شعب ما جاری است ولی باتوجه به اینکه سرویس جدید هست و نیازمندآموزش بیشتر است.

وی تصریح کرد: برای ارائه این آموزش ها در قالب گروهی دردست اقدام بوده و مجددا تا یکماه آینده این مهم  مورد تاکید ویژه قرار خواهد گرفت و کمتر از یکماه دیکه تمامی شعب بانک صادرات نسبت اهتمام ویژه نسبت به بخشنامه بانک مرکزی اقدام کنند.

 ضرغامی فر، رئیس ادراه بانکداری الکترونیک بانک قرض الحسنه مهر ایران هم در اینباه گفت: اجرای کامل این بخشنامه نیاز به یکپارچکی سازی بین سیستم بانک مرکزی و شبکه بانکی دارد که کمی زمانبر است درحال حاضر بخشنامه را اعلام کردیم
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ