وزیر اقتصاد:

منطقه آزاد نقطه کانونی پیوند دهنده با اقتصاد جهان است

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد گفت: منطقه آزاد نقطه کانونی پیوند دهنده با اقتصاد منطقه و جهان است که به آن نیاز داشتیم و این نقاط تسهیل کننده ارتباط با بازار‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ‌‌احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد در دانشگاه مازندران با بیان اینکه همیشه سوال برای اندیشمندان وجود دارد که چرا بهره مندی از امکانات و موهبت‌ها در شمال در طول سالیان گذشته شایسته و کافی نبود، گفت: منطقه آزاد نقطه کانونی پیوند دهنده با اقتصاد منطقه و جهان است که به آن نیاز داشتیم و این نقاط تسهیل کننده ارتباط با بازار‌ها خواهد بود.

او افزود: اگر می خواهیم مناطق نقش آفرینی کنند اینطور نیست بخشی از استان جدا شود و بقیه استان خالی شود و سرمایه گذار‌ها برای این نقاط رقابت کنند، این مناطق فقط برای ارتباط با بازار منطقه و ایجاد پیوند‌هایی است که باید با ایجاد این مناطق به آن دست پیدا کنیم.

خاندوزی گفت: تدوین طرح منطقه آزاد البته از ابتدا تعاریف و اهداف متفاوتی داشت که با ساختار این مناطق در تناقض بود و شاید عقب افتادن مصوب شدن این امر به همین خاطر بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: بناست تمام دولت یک نماینده در منطقه آزاد داشته باشد و او تصمیم بگیرد و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در آنجا نماینده نخواهند داشت تا چندپارگی در تصمیم گیری‌ها نباشد.

او گفت: تغییرات قوانین و مقررات برای آسان‌تر کردن و راحت کردن کار استمرار خواهد داشت، چون قرار نیست کسی درگیر بخشنامه و ماده وتبصره باشد.

خاندوزی ادامه داد: قرار نیست سرمایه گذار معطل حرف‌ها و تصمیم‌های خلق الساعه شود، چون در این مناطق همه چیز باید راحت و شفاف باشد تا کسی در راهرو و پشت در نماند.

او افزود: تعرفه گمرکی طبق ماده ۲۴ قانون از پیش به فعالان اقتصادی اعلام خواهد شد تا به نسبت بین دولت و بخش خصوصی انضباط ببخشد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: جانمایی منطقه آزاد هم بسیار مهم است، چون در بسیاری از مناطق آزاد کشور رنگ و بوی زندگی شهری و عادی گرفته بنابراین پیاده کردن مقررات و رصد کردن آن سخت شده است.

خاندوزی افزود: آسیب شناسی جامعی از مناطق آزاد در ۳۰ سال گذشته انجام شده تا در مازندران به این مشکلات دچار نشویم؛ مشکلاتی جغرافیایی و قانونی مثل قوانین مالیاتی که نمی‌گذارد برخی قوانین به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده اجرایی نمی‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ