کارشناس بازار مسکن:

آموزش نقش موثری در کاهش قیمت مسکن دارد

اقتصاد ایران: یک مدرس تخصصی آموزش به مشاورین حوزه املاک و مستغلات با تاکید بر اینکه باید به مشاورین املاک در سراسر کشور آموزش های لازمه داده شود، گفت: متاسفانه هنوز نوع خدمات‌دهی 90 درصد مشاورین املاک به صورت سنتی بوده که اگر این مهم تغییر یابد و کارشناسان حوزه املاک قیمت شکنی را به صورت اصولی یاد بگیرند ما با 15 کاهش 10 تا 15 درصد قیمت مسکن در کشور روبرو خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علی مظاهری  در رابطه با تاثیر آموزش مشاورین املاک بر کاهش قیمت مسکن اظهار کرد: در زمان قدیم ملک هایی که ساخته می شد نسبت به الان دارای کیفیت پایین تری بود اما امروزه ساختمان‌هایی که در ایران ساخته می شود با ساختمان های اروپایی از لحاظ کیفیت، هوشمند سازی و غیره نیز در حال رقابت است.

وی بیان کرد: اگر نگاهی به حوزه املاک و مستغلات در کشور داشته باشیم می بینیم که ما با رشد کیفی در حوزه ساخت و ساز روبرو هستیم اما از سوی دیگر در حوزه توانمند سازی کارشناسان املاک نیز آنچنان تغییری که باید صورت می گرفته نگرفته است و هنوز پس از سالیان متمادی نیز 90 درصد کارشناسان حوزه املاک به همان سبک قدیمی مشغول به فعالیت هستند.

این مدرس متخصص آموزش مشاورین املاک بیان کرد: اگر تمامی مشاورین حوزه املاک و مستغلات آموزش های لازم را دیده و نحوه قیمت شکنی را به صورت اصولی یاد بگیرند ما شاهد کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی املاک خواهیم بود اما متاسفانه این مهم رخ نداده در حالی که ما در حد توان‌مان سعی کرده ایم در خصوص این مهم فرهنگ سازی داشته باشیم اما برای اجرای این مهم در سطح وسیع ما نیازمند یکسری حمایت ها هستیم.

مظاهری بیان کرد: ما روز به روز شاهد افزایش ساخت و ساز در کشور هستیم اما اگر نگاه ظاهری به این قضیه داشته باشیم با این دید روبرو خواهیم شد که تعداد تقاضا در مقابل عرضه کم است در حالی که در واقعیت چنین نیست چرا که آنقدر مبالغ خرید ملک بالا بوده دیگر خریدار توانایی انجام این مهم را ندارد.

وی با بیان اینکه اگر مبلغ مسکن  و سرمایه خریدار با هم برابری داشته باشد ما هیچ گاه شاهد رکود بازار مسکن نخواهیم بود، گفت: به طور قطع یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن نیز افزایش قیمت طلا و ارزهای خارجی می باشد اما اگر آموزش های درست و اصولی صورت گیرد می‌توانیم از افزایش قیمت مسکن جلوگیری کنیم.

کارشناس حوزه املاک و مستغلات در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما بازارهای دیگر همچون رمزارزها، بورس و غیره برای سرمایه گذاری نسبت به مسکن خوب است یا خیر؟؛ بیان کرد: بازارهای مالی همچون بورس، رمز ارز و بازار طلا و جواهر جز بازارهایی است که به شدت پر ریسک بوده و حتی ممکن است که فرد به هوای سودهای آنچنانی تمام سرمایه خویش را از دست دهد و باید افراد رازهای ان را بدانند اما بهترین بازار نیز بازارهای ملکی است.

مظاهری تصریح کرد: این مهم را که بهترین بازار نیز بازارهای ملکی است را همه می دانند و همه می دانند که بازارهای ملکی هیچ گاه سقوط نمی کند و روبه افزایش است اما مخاطب با خود می گوید که با این اعداد و ارقام نمی توانیم ملک بخریم پس چگونه در حوزه ملک سرمایه گذاری کنیم؟؛ در پاسخ به این عزیزان باید گفت که الان بهترین نقطه برای سرمایه گذاری با بیشترین بهره وری نیز منطقه مازندران به ویژه غرب مازندران ( یعنی از محدوده محمودآباد تا نوشهر و از محدوده نور تا آمل) می باشد.

وی گفت: باتوجه به اینکه در غرب مازندران نیز قیمت ها کمتر بوده به ویژه در منطقه نور تا آمل به همین علت بیشترین میزان خرید و فروش در استان مازندران در این محدوده صورت می گیرد؛ علت اینکه بیشترین میزان خرید و فروش ملک در نقاط گفته شده   صورت می گیرد این است که ما متاسفانه در حال حاضر در سراسر کشور با کم آبی روبرو هستیم اما در این منطقه نیز شاهد حضور خریدارانی از مشهد مقدس، جنوب کشور، تهران، تبریز،اصفهان ،شیراز، یزد و غیره هستیم .

کارشناس بازار املاک و مستغلات با اشاره به اینکه از مهم‌ترین دلایل خرید بسیار زیاد در منطقه غرب مازندران فروش ویلا، زمین و مسکن به صورت اقساطی است، بیان کرد: براساس آمارهای منتشره ما تا سال 1405 بحث کم آبی در کشور جدی تر خواهد شد بنابر این توصیه موکد بنده این است که از اکنون به جهت خرید ملک،زمین ، ویلا و غیره در استان مازندران به ویژه منطقه نور تا آمل اقدام نمایید.
مظاهری بیان کرد: اگر نوع نگاه افراد صرفا سکونت در این استان است هیچ تفاوتی به جهت خرید ملک در نقاط مختلف وجود ندارد اما اگر نگاه سرمایه گذاری است بهترین منطقه منطقه غرب مازندران به ویژه نور تا امل می باشد.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که شما بازار مسکن را تا پایان سال در سراسر کشور چگونه ارزیابی می کنید، خاطر نشان کرد: نخستین میزان رشد از لحاظ قیمتی در سراسر کشور تا فروردین 1403 متعلق به استان مازندران بوده و سپس مناطق اطراف تهران همچون پاکدشت، کردان و سلوقون که از مناطق خوش آب و هوای تهران می باشد و رتبه سوم نیز متعلق به خود شهر تهران می باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ