معاون علمی رئس جمهور خبرداد ؛

حمایت ویژه از واسطه‌های صادراتی برای دانش‌بنیان ها

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور از برنامه‌ریزی برای توسعه بازار صادراتی محصولات و خدمات دانش‌بنیان با حمایت‌ از 10 شرکت مدیریت صادرات تخصصی دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور در نشست مدیران عامل شرکت‌های مدیریت صادرات، از حمایت از شکل‌گیری یک برند برجسته تخصصی صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ذیل معاونت علمی و فناوری خبر داد و اعلام کرد:

با همکاری 10 شرکت مدیریت صادرات تخصصی دانش‌بنیان موضوع صادراتی شدن محصولات و خدماتی رقابت‌پذیر در بازار جهانی را دنبال می‌کنیم.

شرکت‌های مدیریت صادرات (Export Management Companies) یا EMCها، یکی از انواع واسطه‌های صادراتی هستند که به بنگاه‌های اقتصادی کمک می‌کنند به بازارهای جهانی وارد شوند و صادرات کالا یا خدماتشان را افزایش دهند.

شرکت مدیریت صادرات یک شرکت خصوصی کاملا مستقل است که مانند یک دفتر فروش صادراتی برای بنگاه‌ها عمل می‌کند. این شرکت‌ها، بر اساس یک قرارداد رسمی که جهت مدیریت امر صادرات شرکت‌ها با آنها منعقد می‌کند، می‌تواند نمایندگی انحصاری یا غیر انحصاری تمام یا بخشی از محصولات تولیدی و یا خدمات آن‌ها را در بازارهای خارجی داشته باشد.

شرکت‌های مدیریت صادرات را نباید با شرکت‌های بازرگانی (ETC) اشتباه گرفت. هر دوی این واسطه‌ها به دنبال خلق ارزش با قرارگرفتن در زنجیره صادرات تولیدکننده‌ها هستند، اما ETCها معمولا به دنبال پیدا کردن مشتری خارجی هستند تعهدی به تولیدکننده ندارند.

به گفته دهقانی، شرکت‌های مدیریت صادرات، شرکت‌هایی دانش‌بنیان هستند و می‌توانند از مزایای این برند استفاده کنند. او با تاکید بر این‌که صادرات محصولات دانش‌بنیان یک خدمت دانش‌بنیان محسوب می‌شود و نیازمند تخصص است، گفت:

همان‌گونه که طراحی و ساخت با استفاده از فناوری به تولید یک محصول دانش‌بنیان منجر می‌شود، صادرات محصول دانش‌بنیان نیز در شمار خدمات دانش‌بنیان قرار می‌گیرد. صادرات محصولات، نیازمند مجموعه‌ای از تخصص‌ها و مهارت‌ها است که استفاده دقیق و هوشمندانه از این توانمندی‌ها در نهایت ورود یک محصول یا یک‌ خدمت دانش بنیان به بازار کشورهای هدف را رقم‌ می‌زند.

دهقانی با اشاره به شکل‌گیری یک برند برجسته تخصصی صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ذیل معاونت علمی و فناوری تأکید داشت: در قالب این همکاری مشترک بین معاونت علمی و شرکت‌های توانمند عرصه مدیریت صادرات، ریل‌گذاری مسیر و گشایش دروازه صادراتی بازارهای هدف به روی محصولات و خدمات دانش‌بنیان محقق می‌شود. تلاش داریم با خلق این EMC دانش‌بنیان یک مسیر رسمی و مشخص برای تحقق صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان تعریف شود.

گفتنی است، معاونت علمی و فناوری در دوره جدید خود به دنبال تقویت واسطه‌های ارزش‌آفرین است. بروکرها یا کارگزاران علم و فناوری و همچنین شرکت‌های مدیریت صادراتی از این واسطه‌ها هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ