قابلیت معامله سهام عدالت با برگزاری مجامع استانی

اقتصاد ایران: رئیس اتاق تعاون از قابلیت معامله سهام عدالت تا شهریور سال آینده با برگزاری تدریجی مجامع شرکت‌ های سرمایه‌گذاری استانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بهمن عبداللهی در مورد آزادسازی سهام عدالت و بازگشایی نماد شرکت های سرمایه‌گذاری استانی، گفت: شورای عالی بورس در 1.5 سال گذشته بر روی سهام عدالت کار کرده و مصوبات بسیاری داشته که آخرین مربوط به مرداد ماه است. اتاق تعاون به نایدیده گرفتن شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اعتراض داشت ‌در حالی که ابتدا قرار بود مجامع این شرکت‌ها با حضور شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی برگزار شود.

وی افزود: شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به عنوان عضو شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بشمار می‌روند و باید در مجامع این شرکت‌ها حضور داشته باشند. سهامداران عدالت چه روش مستقیم و چه غیر مستقیم را انتخاب کرده باشند از اعضای شرکت‌های تعاونی شهرستانی هستند. بنابراین اعضای مجمع استانی باید از بین شرکت‌های تعاونی شهرستانی تشکیل شود. لذا حضور دیگران در مجامع استانی به رسمیت شناهته نمی شود.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ این نقطه اختلاف با سایر اعضای شورای عالی بورس است و به دلیل همین مصوبه مرداد ماه از سوی اتاق تعاون امضا نشد.
طبق توصیه‌ وزیر اقتصاد، مجامع استانی سهام عدالت با حضور اعضای شرکت‌های تعاونی شهرستان برگزار می‌شود، مگر مواردی که صاحب سهم رأساً و یا از طریق وکالت در مجمع شرکت کند و قرار است در اولین جلسه شورای عالی بورس که هفته آینده برگزار می‌شود، موضوع مجامع استانی سهام عدالت بررسی شود.

عبداللهی از برگزاری تدریجی مجامع استانی سهام عدالت تا شهریور سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بعد از این مرحله به تدریج مدیریت و مالکیت سهام عدالت به مردم منتقل می‌شود. به محض برگزاری مجامع شرکت‌های استانی، نماد آنها بازگشایی می‌شود تا سهامداران عدالت بتوانند بر دارایی‌ها مدیریت و مالکیت اعمال کنند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ