"نئوبروکر" ؛

خدمت جدید کارگزاری بانک سامان به سهامداران

اقتصاد ایران: مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اعلام اینکه جای "نئوبروکر" در بورس ایران خالی است، خدمات جدیدی را به سهامداران معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمیدرضا مهرآور با اشاره به اینکه تحول دیجیتال در صنعت کارگزاری فقط معطوف به راه‌اندازی یک سامانه معاملات برخط اختصاصی نیست و جای "نئوبروکر" در بازار سرمایه خالی است، اعلام کرد: صنعت کارگزاری صرفاً در ارائه پلتفرم‌های معاملاتی نباید خلاصه شود و یک نئوبروکر باید تمام خدمات قابل ارائه به سرمایه گذاران را به صورت یکپارچه و در 24 ساعت شبانه روز ارائه کند.

کارگزاری بانک سامان در تلاش است با تحول دیجیتال، ساختار لازم برای ایجاد یک نئوبروکر را مهیا کرده و تاکنون به دستاوردهای موفقی نیز رسیده است.
به جز معاملات آنلاین، نوآوری در حوزه فین‌تک‌ها برای ارائه خدمات نوین دیجیتالی از سوی صنعت کارگزاری تا حد زیادی مغفول مانده و ریشه عقب ماندن در موانع مقرراتی، دشواری در تیم سازی‌های فناوری اطلاعات و محدودیت‌های مالی در این صنعت است.

خدمات یک نئوبانک در درون یک نئوبروکر نهفته است. یک نئوبروکر، درگاهی ویژه برای ارائه خدمات بانکی و خدمات نوآورانه صنعت کارگزاری است و این نیز در کنار خدمات رایج سامانه‌های معاملاتی است. اینکه یک شهروند بتواند با منابع بانکی به سادگی سرمایه‌گذاری کند و در هر زمان و هر مکانی بتواند به منابع مالی حاصل از سهام و وجوه نزد کارگزاری دسترسی داشته باشد، مزیت بزرگی است که در یک درگاه یکپارچه و واحد یا همان نئوبروکر، قابل ارائه است.

خدمات قابل ارائه در یک نئوبروکر، نیاز به فکر و نوآوری دارد. مشتری همواره چالش‌هایی دارد. اینکه بتواند به سرعت واریز وجه کرده، بتواند به سهولت خرید و فروش سهام انجام دهد یا وجوه متعلقه نزد کارگزار را بتواند به سرعت برداشت کند و این حس را داشته باشد که این مبالغ همواره در دسترس است، بسیار نکته مهمی است. گاهی یک فرد برای یک سرمایه گذاری ساده با چالش‌های پیچیده ای مواجه است که باید همانند یک معامله گر بورس دانش داشته باشد. این مسائل از جمله مواردی است که می‌توان برای هر کدام یک برنامه عملیاتی طراحی کرد.

برنامه کارگزاری بانک سامان برای تبدیل به یک نئوبروکر

با وجود سختی‌ها و محدودیت‌ها، نئوبروکر کارگزاری بانک سامان توانسته گام اول را در راستای ارائه خدمات به صورت کاملا دیجیتال بردارد. در نئوبروکر سامان خدمات پذیرش به صورت تماما دیجیتالی و و تنها با چند کلیک انجام می‌شود. مشتریان نئوبروکر سامان در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل می‌توانند، مانده حساب قابل برداشت را با یک کلیک به هر حساب بانکی دلخواه منتقل کنند.

این برداشت آنی وجه، محدود به هیچ کارت بانکی خاصی نیست. برداشت آنی وجه در نئوبروکر سامان برای دارندگان کارت بانک سامان یا بلوبانک، تا دو برابر سقف برداشت برای سایر بانک‌ها است.

جدیدترین خدمت نئوبروکر سامان و برای اولین بار در بازار سرمایه

با وجود اینکه بیش از سه سال از رفع ممنوعیت مقرراتی پرداخت وجه به مشتریان اعتباری گذشته اما هنوز هیچ خدمت الکترونیکی برای پرداخت وجه به مشتریان اعتباری در بازار سرمایه وجود ندارد. هم اکنون در نئوبروکر سامان به طور ویژه برداشت آنی وجه برای مشتریان اعتباری فراهم شده است. این گروه برای برداشت وجه همیشه ناچار به تسویه بدهی بودند ولی با نئوبروکر سامان این چالش مشتریان اعتباری برای اولین بار در بازار سرمایه مرتفع شد.

باشگاه مشتریان در نئوبروکر سامان با خدماتی متمایز

اینکه مشتری بر اساس فعالیت‌ها، مشمول ساز و کارهای تشویقی شود موضوعی جذاب است اما باشگاه مشتریان در نئوبروکر سامان علاوه بر این خدمات، امکان تبدیل امتیاز به وجه نقد به کارت بانکی با یک کلیک را فراهم کرده است. به عبارت دیگر با معامله در کارگزاری بانک سامان، هر شب، وجه نقد در کیف پول باشگاه شارژ می‌شود.

چالش‌های طراحی و اجرای یک نئوبروکر

در نئوبروکر سامان بدون محدودیت زمان و مکان هر خدمتی که ارائه می‌شود به صورت دیجیتالی خواهد بود. این ویژگی‌ها، محدودیت‌ها، چالش‌ها و دشواری‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر، فرآیندهای موجود در یک شرکت یا صنعت که سالیان متمادی جاری بوده باید دستخوش تغییر قرار گیرد.

تغییر رویه‌ها و تغییر در فرهنگ سازمانی و رویکردها، کار بسیار دشواری است که صرف داشتن یک نرم‌افزار به تنهایی، با موفقیت به سرانجام نمی‌رسد. آن‌هایی که تجربه مدیریت دارند به خوبی درک می‌کنند که استرتژیست‌های قوی هم در تغییر فرهنگ و رویه‌های سنتی و ریشه‌دار در یک ساختار و سازمان با چالش‌های جدی مواجه هستند.

نئوبروکر سامان، بورس و بانک و بیمه، یکجا و یکپارچه

کارگزاری بانک سامان در تلاش است تا با نوآوری‌ها از یک سو و تجمیع خدمات گروه مالی سامان و ایجاد خدمات ارزش افزوده از سوی دیگر، همه خدمات و نیازهای مالی و سرمایه‌گذاری شهروندان را در یک درگاه یکپارچه ارائه کند. مسیری دشوار و سخت در پیش رو است اما نگاهی به نتیجه، چالش‌ها را ساده تر می‌کند و امید است با تلاش بی‌وقفه همکاران در کارگزاری بانک سامان با سرعت بیشتری بتوان در این مسیر گام برداشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ