رشد صادرات محصولات لبنی ایران به ۳۹ کشور

اقتصاد ایران: صادرات محصولات لبنی به ۳۹ کشور و طی نیمه نخست سال بیش از ۳۸۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته نشان از رشد ۱۶.۴ ‌درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمیدرضا بنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اشاره به رشد ۱۶.۴‌درصدی صادرات محصولات لبنی به ارزش ۳۸۱.۱۹ میلیون دلار، اعلام کرد: صادرات لبنیات در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و صادرات وزنی به ۲۸۱‌.۴ هزار ‌تن رسید‌ که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۱۷.۳ درصد بیشتر است .

رشد چهار محصول نخست سبد صادراتی و شامل شیر و خامه، دوغ و کفیر، شیرخشک صنعتی و پنیر به ترتیب ۲۲.۲۷، ۲۱.۱‌، ۲۰.۱۹ و  ۱۷.۳۹ بود. محصول شیر خشک صنعتی با ۲۴.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل و رسیدن به ۱۴۸‌.۶ میلیون دلار، نخستین محصول لبنی صادراتی برحسب ارزش دلاری است که ۳۹‌ درصد از مجموع ارزش صادرات لبنی را به خود اختصاص داد.

پس از آن شیر و خامه با ۲۳.۱درصد افزایش نسبت به سال‌ قبل و رسیدن به ۶۵‌.۷ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد که ۱۷.۲۴درصد از مجموع ارزش دلاری صادرات را به خود اختصاص داده‌ و در نهایت پنیر با ۸.۲‌ درصد رشد نسبت به سال‌قبل و رسیدن به ۶۳‌.۵ میلیون دلار در رتبه سوم قرارگرفت که ۱۶.۶۷درصد از مجموع ارزش صادرات را شامل می‌شود.

شرکای تجاری ایران در صادرات لبنیات ۳۹ کشور بودند و عراق، پاکستان، افغانستان، امارات‌ و جمهوری‌آذربایجان اصلی‌ترین آنها هستند. عراق با افزایش ۳۱ درصدی حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رسیدن به ۱۸۴‌هزار‌تن صادرات، نخستین مقصد لبنیات ایران با ۶۵.۴ درصد از سهم صادرات بر اساس حجم است.

بر اساس ارزش صادرات نیز عراق با افزایش ۳۰.۵‌ درصدی و رسیدن به ۲۲۱‌.۳ میلیون دلار صادرات، نخستین مقصد لبنیات ایران با ۵۸‌ درصد از سهم ارزشی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ