معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

روی پله پانزدهم تولید علم در جهان ایستاده ایم

اقتصاد ایران: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر تولید علم در جهان در رتبه پانزدهم قرار گرفته و میزان رشد علم ما از تمام کشورها بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  یونس پناهی در نشست نخبگان تحقیقات و مرجعیت علمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: بومی سازی علوم به زبان فارسی یکی از برنامه های وزارت بهداشت است و معتقدم که به سامانه علم سنجی توجه لازم شود.

وی با بیان اینکه هدف رشد و توسعه علم است و حجم دانش باید در کشور گسترش پیدا کند، تصریح کرد: یکی از اهداف معاونت تحقیقات جذب افراد خلاق و نخبه و حرکت به سمت مرجعیت علمی است.

پناهی افزود: در زمینه ایجاد مرجعیت علمی باید زیرساخت های لازم را در کشور فراهم کنیم و در یکسال گذشته به ۱۵ مرکز توسعه بالینی مجوز فعالیت داده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: باید تحقیقات را به سمت پیشگیری سوق دهیم و معتقدم که باید شتاب تولید علم در کشور افزایش پیدا کند.

همچنین رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم در این نشست گفت: تولید علم و توسعه نوآوری، ارتقای جایگاه جهانی ایران از جمله تاکیدات رهبری است

فریدون عزیزی افزود: تحول راهبردی پژوهش علوم پزشکی یکی از بندهای سیاست های ابلاغی کلی سلامت بوده و محل رجوع و تسلط علمی از جمله خصوصیات داشتن مرجعیت علمی است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه های علوم پزشکی توجه به ابعاد سلامت از لحاظ جسمی، روانی ، اجتماعی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد می شود تولیت واحد در سیاستگذاری و راهبری علم و فناوری ایجاد شود.

وی بر ضرورت ترویج تفکر، اخلاق پژوهش و فرهنگ نوآوری در جامعه دانش آموزی و دانشجویی کشور و تغییر نظام آموزشی کشور از حافظه محوری به سمت خلاقیت پروری تاکید کرد.

عزیزی اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی در بخش پژوهش علم و فناوری ضروری است و باید از رشد توسعه و صیانت از علم حمایت شود زیرا این موارد از بزرگترین دستاوردهای ارزشمند در کشور است تا در جهت شکوفایی نبوغ استعدادهای جوانان و برنامه ریزی صحیح و مدیریت مناسب در پژوهش گام برداریم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ