توسعه اشتغال زندانیان و خانواده آن‌ها در استان اردبیل

اقتصاد ایران: استاندار اردبیل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری ۳ جانبه با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و دادگستری کل استان، از تلاش برای بهبود وضعیت معیشت زندانیان و خانواده آنان از طریق ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد ثابت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی در نشست با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اظهار کرد: با هدف توسعه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی و بهبود وضعیت معیشت زندانیان و خانواده آنان از طریق ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد ثابت، تفاهم‌نامه همکاری ۳ جانبه با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و دادگستری کل استان اردبیل امضا شد.

وی افزود: معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل اشتغال زندانیان به عرصه تولید و صنعت استان اردبیل و پیش‌گیری از ارتکاب مجدد جرایم توسط زندانیان از طریق توانمندسازی مادی آنان و فراهم کردن بازگشت سالم و سعادتمندانه زندانیان به عرصه جامعه، از اهداف این تفاهم‌نامه است.

استاندار اردبیل ادامه داد: با اجرای تفاهم‌نامه مذکور تلاش می‌شود آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و رفتارهای پرخطر در خانواده زندانیان کاهش یابد و در زمینه احداث کارگاه‌های صنعتی و تولیدی در داخل و مجاورت زندان‌ها مساعدت و همکاری شود.

زمینه به‌کارگیری زندانیان دارای مجوز اشتغال در کارخانه‌های استان اردبیل فراهم می‌شود

عاملی تصریح کرد: همچنین زمینه به‌کارگیری زندانیان دارای مجوز اشتغال خارج زندان و همچنین زندانیان آزادشده در کارگاه‌ها و کارخانه‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل فراهم می‌شود و حضور کارآفرینان موفق استانی و کشوری در حوزه اشتغال داخل مجموعه زندان‌ها و مراکز تابعه تسهیل خواهد شد.

وی گفت: ترغیب و تشویق صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی برای بهره‌مندی از ظرفیت عظیم اشتغال زندانیان استان اردبیل و مساعدت در عرضه و فروش محصولات تولیدی زندانیان از طریق برگزاری نمایشگاه‌های ثابت و سیار در شهرستان‌ها، از دیگر محورهای تفاهم‌نامه ۳ جانبه است.

زندان مشکین‌شهر به خارج از شهر انتقال می‌یابد

استاندار اردبیل با بیان اینکه لازم است همه زیرساخت‌ها برای بازپروری و تنبه افراد تأمین شود تا بعد از خروج در مسیر صحیح قرار گیرند، اظهار کرد: بند نسوان زندان اردبیل و زندان گرمی استانداردسازی شد تا در موارد تربیتی موثرتر باشند.

عاملی افزود: همچنین تفاهم‌نامه دیگری در راستای اجرای قانون انتقال زندان‌ها و مراکز اقدامات تأمینی و تربیتی موجود به خارج از شهرها، قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه کشور و آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت، برای انتقال زندان مشکین‌شهر به خارج از شهر میان استانداری اردبیل و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور امضا شد.

آمار اشتغال زندانیان در استان اردبیل قابل توجه است

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه هدف زندان‌بانی اسلامی اصلاح و تربیت زندانیان است، گفت: یکی از بهترین بسترها، توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها است و خوشبختانه آمار اشتغال زندانیان در استان اردبیل قابل توجه است.

وی با اشاره به توجه سازمان زندان‌ها به خانواده زندانیان، ادامه داد: انجمن‌های حمایت این مسؤولیت را برعهده دارند که با استفاده از ظرفیت خیرین، انواع کمک‌های مادی و معنوی را به این قشر ارائه دهند.

محمدی از جایگاه نخست استان اردبیل در اجرای شاخص‌های ۱۸گانه سامان‌دهی زندانیان خبر داد و بیان کرد: موضوع انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها از طریق مصوبه مولدسازی به‌شکل جدی در استان‌های مختلف در دستور کار است در استان اردبیل هم زندان‌های قدیمی انتقال خواهند یافت.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ