انتقاد رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از طرح سوئیچ بیمه مرکزی

اقتصاد ایران: رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از نهادهای دولتی خواست تا در برابر شرکت‌های دانش‌بنیان، سیاست‌های تسهیل‌گرا داشته باشند و برای آنها مانع ایجاد نکنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بیمه در این نمایشگاه، این موضوع را مساله‌ای مهم تلقی کرد و هشدار داد چنانچه صنعت بیمه به نقش و حضور بازیگران تازه بها ندهد به زودی دچار فرسودگی خواهد شد.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس بر لزوم همگرایی بیشتر ارکان اقتصادی کشور مانند وزارت اقتصاد و مجلس شورای اسلامی و بیمه مرکزی برای تسهیل روند فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بیمه تاکید کرد و از بیمه مرکزی خواست در این زمینه نقش تسهیلگری بیشتری ایفا کند.

وی با اشاره به مسایلی که در رابطه با نظارت هوشمند بیمه مرکزی و به نام سوییچ طی چند ماه اخیر روی داده، چالش‌های رگولاتوری با استارتاپ‌های بیمه‌ای را رویکردی ناخوشایند تلقی کرد که لازم است بیمه مرکزی در نقش مانع‌زدا در این زمینه وارد شود. توانگر با اشاره به نقش نهادهای بالادستی در رابطه با برطرف کردن موانع در فضایی توام با تعامل ابراز امیدواری و آمادگی کرد.

توانگر گفت: سال گذشته و پس از آنکه کارگروه اقتصاد دیجیتال تصمیم گرفت به ماجرای اختلاف میان بیمه مرکزی و استارت‌آپ‌ها ورود کند، به نظر می‌رسید ماجرا ختم به خیر شده و این شرکت‌های دانش‌بنیان از کابوس اجرای طرح سوییچ مرکزی بیمه، رهایی پیدا کرده‌اند. اما با وجود آنکه این کارگروه در آن مقطع زمانی، رای به ممنوعیت فعالیت سوییچ مرکزی بیمه موسوم به «آمیتیس» داد، این ماجرا به تازگی و پس از آن دوباره داغ شد که شورای رقابت با اعلام یک رای مناقشه‌برانگیز، در مرحله بدوی شکایت سه بازیگر اصلی صنعت بیمه آنلاین مبنی بر انحصاری و ضد رقابتی بودن فعالیت این سوییچ را رد کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ