خدمات کارگزاری فارابی به مشتریان و فعالین بازار

اقتصاد ایران: کارگزاری فارابی کامل ترین خدمات مالی از جمله کارت نکسو ، پینوست ، کارت هدهد، فارابیکسو نکست و فارابی جی پی تی را به مشتریان و فعالین بازار سرمایه ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی با حضور بانک ها، بیمه ها، شرکت های بزرگ، سازمان بورس، بورس ها و ارکان بازار سرمایه، شرکت های ارائه دهنده خدمات از جمله کارگزاری ها و تامین سرمایه ها و ... از 16 تا 19 خرداد آغاز بکار کرده است.

بر اساس این گزارش با اتمام همه گیری بیماری کرونا، فعالیت این نمایشگاه نیز همانند سال های گذشته دوباره شروع شده تا فعالین بازار سرمایه علاوه بر بازدید و استفاده از حضور در کلاس های آموزشی جهت آگاهی بیشتر بتوانند با خدمات جدید کارگزاری ها آشنا شوند و یا سوالات و مشکلات را مطرح کنند.

در این میان یکی از مجموعه هایی که با حضور در نمایشگاه تلاش کرده خدمات جدید را در فضایی وسیع به فعالین بازار سرمایه معرفی کند، گروه مالی فارابی است که با بیش از 14 سال سابقه فعالیت و دارایی تحت مدیریت 10 هزار میلیارد تومانی مشغول خدمات رسانی به مشتریان است.

گروه مالی فارابی شامل کارگزاری ، سبدگردان، سرمایه گذاری ، صرافی، فارابی فین تک، آموزین (مرجع آموزش و تحلیل بورس)، جیبی مو(پرداخت امن و آسان)، مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی و پینوست (سرمایه گذاری هوشمند) است.

کارگزاری فارابی خدمات متعددی به سرمایه گذاران ارائه می دهد. یکی از این خدمات از سال گذشته با همکاری مشترک فارابی و بانک پاسارگاد با هدف اتصال بازار پول و سرمایه ارائه و برای استفاده نوآورانه از ظرفیت های بانکی در بازار سرمایه تفاهم نامه همکاری امضا شد.

کارت نکسو فارابی با قابلیت های متعدد

کارت نکسو فارابی ، کارتی بانکی است که بصورت آنلاین برای مشتری با اطلاعات سجام ثبت نام و افتتاح حساب انجام و کارت با برند مشترک بانک پاسارگاد و فارابی صادر می شود. از مزایای این کارت می توان به قابلیت دسترسی آنی به پول های صندوق روزشمار هدیه فارابی در کارت بانکی اشاره کرد. به این معنی که واریز حقوق ماهانه در حساب صندوق روزشمار مشمول 23.5 درصد سود روزانه شده که با کارت نکسو می توان از این قابلیت استفاده کرد.

علاوه بر این کلیه خدمات کارت به کارت، پایا، ساتنا، انتقال وجه و حتی دریافت وجه از دستگاه خودپرداز با این کارت قابل انجام است. در مراحل بعدی این کارت به دارایی سهام متصل خواهد شد و به پشتوانه آن دارنده می تواند اعتبار دریافت کند. تلاش می شود با خدمات بانکی باز سرویس های فاینانس بر روی بانک ها فعال شود.

پینوست یکی دیگر از محصولات فارابی

یکی دیگر از محصولات فارابی، پینوست بوده که جهت سرمایه گذاری خودکار و غیر مستقیم مشتریان ایجاد شده است. سرمایه گذاری خودکار با 17 بانک آغاز شده و مشتری می تواند روزانه پس انداز انجام دهد. این پس انداز فعلاً به صندوق درآمد ثابت با سود روزشمار متصل است. طی یک سال گذشته این استارت آپ 600 میلیارد تومان ورودی داشته که نشان از استقبال مردم دارد.

ارائه دارایی های مختلف در پینوست دنبال می شود تا مردم بتوانند پس انداز روزانه داشته و از امکانات بازار سرمایه به راحتی استفاده کنند. برای داشتن کارت نکسو کافی است وارد فارابی زون ( سامانه خدمات رسانی متمرکز برای سرویس های گروه مالی فارابی) شده و با دریافت اطلاعات از سجام و ارسال پیامک، کارت مجازی صادر می شود. پس از درخواست کارت فیزیکی ظرف 7 روز کاری، کارت بدست مشتری می رسد اما افرادی که در نمایشگاه برای کارت نکسو اقدام کنند بصورت لحظه ای کارت را تحویل می گیرند.

کارت هدهد نخستین کارت هدیه سرمایه گذاری در ایران

کارت هدهد نخستین کارت هدیه سرمایه گذاری در ایران است. پس از خریداری کارت هدهد  و فعال سازی، بصورت روز شمار به تناسب مبلغ هدیه، سود تعلق می گیرد و هر زمان که نیاز بود می توان کل مبلغ را از صندوق با درآمد ثابت برداشت کرد. پشتوانه کارت هدهد، گروه مالی فارابی و صندوق درآمد ثابت هدیه است. در شرایط فعلی سرمایه گذاری فقط بر روی واحدهای صندوق درآمد ثابت هدیه بوده اما در آینده نزدیک بر روی طلا و سایر صندوق ها و سهم ها هم سرمایه گذاری خواهد شد.

فارابیکسو نکست سامانه اختصاصی معاملات آنلاین کارگزاری فارابی

فارابیکسو نکست هم سامانه اختصاصی معاملات آنلاین کارگزاری فارابی برای داد و ستد سهام و بر بستر وب است. البته این سامانه برای استفاده در گوشی همراه طراحی و بهینه سازی شده است. پیش از این با چالش های کاربران در استفاده از دو سامانه معاملات بر روی گوشی همراه که با بررسی مشکلات و دسته بندی انها تصمیم گرفته شد سامانه ای جدید ایجاد شود. اوایل سال گذشته پیاده سازی و با دریافت مجوزها در پایان خرداد ماه عملیاتی و به مشتریان فارابی و سپس عموم فعالین معرفی شد.

در این نمایشگاه هم از مراجعین برای ارتقای سامانه، اطلاعات دریافت و مشکلات مطرح می شود. همین رویکرد پس از دریافت نظرات مشتریان برای نسخه لپ تاب یا مانیتورهای بزرگ با نام فارابیکسو هلیوم بر اساس به روز ترین ابزارها و فناوری های مالی در حال پیاده سازی است و در سامانه با زیر ساخت کاملاً نوین تا تابستان راه اندازی خواهد شد.

محصول فارابی جی پی تی بر پایه هوش مصنوعی

محصول دیگر ، فارابی جی پی تی بر پایه هوش مصنوعی است که قابلیت آموزش پذیری بر مبنای داده های سازمان و مشکلات مشتریان را دارد. این محصول برای پشتیبانی مشتریان کاربرد داشته و می تواند سوالات را توسط ربات پاسخ دهد. در مرجله بعدی به عنوان مشاور مالی مطرح خواهد شد و ربات بر مبنای داده های مشتریان در داخل مجموعه به عنوان داده امن در دسترس ربات قرار می گیرد و مشاوره مالی می دهد.

مزیت اصلی هوش مصنوعی آموزش پذیری و به روز شذن بر مبنای داده ها است. ربات بصورت بومی پیاده سازی شده اما برای سوالات خارج از محدوده مشتریان از چت جی پی تی هم در مراحل پایانی به عنوان مکمل کمک گرفته می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ