کشاورزی محور توسعه کردستان است

اقتصاد ایران: سنندج - مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان از پرداخت ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اسماعیل حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: مبحث امنیت غذایی برای کشور از جمله مباحث کلیدی است و همه تلاش‌ها برای تحقق این مهم بسیج شده است.

وی افزود: مجموعه بانک کشاورزی نیز طی ۹۰ سال فعالیت خود در تلاش بوده که همگام با کشاورزان ایران اسلامی به نقش آفرینی در عرصه امنیت غذایی کمک کند.

حیدری اعلام کرد: ۳۶ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به کشاورزان کردستانی پرداخت شده که ۶۵ درصد این تسهیلات سرمایه در گردش بوده است.

وی افزود: ۲۷ درصد تسهیلات استان به بخش زراعت، یک درصد باغات، ۲۷ درصد مرغداری و دامداری، ۲۸ درصد صنایع وابسته و سه درصد هم سایر بخش‌ها بوده است.

حیدری اظهار داشت: بیش از ۷۶۰ واحد مرغداری داریم که علاوه بر تأمین نیاز مرغ استان در تأمین مرغ پایتخت نیز سهم ویژه ای ایفا می‌کنیم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: در سال گذشته میانگین تسهیلات پرداختی از ۷۹ میلیون به ۱۲۳ میلیون تومان افزایش داشتیم و این روند در سال جاری نیز تداوم دارد.

حیدری افزود: کشاورزی محور توسعه کردستان است و هرگونه هزینه کرد در این عرصه می‌تواند سرمایه گذاری پایدار در راستای توسعه استان قلمداد شود و ما وظیفه خود می‌دانیم که در این عرصه تلاشی مضاعف داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کمک به پایداری اشتغال در عرصه کشاورزی کردستان از اولویت‌های ما بوده و در این راستا حمایت‌های متعددی از صنایع تبدیلی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌های سطح استان صورت گرفته و این روند ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ