خودروهای بیش از ۶۰۰ میلیون تومان غیرمتعارف هستند / معضل جدید گرانی ها

اقتصاد ایران: قائم مقام بیمه مرکزی با اعلام نگرانی اکثر رانندگان از پرداخت خسارت به خودروهای گران،گفت: طبق قانون در سال جدید هر خودرو دارای ارزش بیش از۶۰۰ میلیون تومان، غیرمتعارف است!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مجید مشعلچی فیروزآبادی با اشاره به ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث و مربوط به مفهوم خودرو‌های متعارف و غیر متعارف، گفت: افزایش تردد خودرو‌های لوکس و گران‌قیمت در خیابان‌ها باعث نگرانی رانندگان به دلیل ارزش بالاتر از سرمایه زندگی بسیاری از مردم شده و در صورت تصادف، جبران خسارت برای افراد بی شماری، سخت و بعضاً غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: نمایندگان مجلس طبق این دغدغه ، هنگام بررسی قانون اخیر بیمه شخص ثالث مصوب ۹۵ با هدف حمایت از افراد کمتر برخوردار جامعه، سقف مسئولیت مالی مقصر حادثه رانندگی را به نصف دیه کامل مرد مسلمان در ماه‌های حرام محدود کردند و طبق تبصره ۴ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث، خودرو‌ها به دو گروه متعارف و غیرمتعارف تقسیم‌بندی شد. بنابراین خودرو‌های دارای ارزش آن‌ها بیش از ۵۰ درصد دیه کامل باشد، غیرمتعارف محسوب شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بر همین اساس در سال جدید هر خودرو دارای ارزش بیشتر از ۶۰۰ میلیون تومان، غیرمتعارف محسوب می شود. در حالی که که هنگام تصویب قانون بسیاری از خودرو‌ها، متعارف بودند اما هم اکنون بیشتر خودرو‌های ارزان قیمت تولید داخل هم به جمع غیر متعارف‌ها پیوسته اند.

به گفته مشعلچی فیروزآبادی، بیمه مرکزی ایران دو سال پیش برای حل این مشکل لایحه اصلاح ماده ۸ قانون را به مجلس ارائه داد اما تاکنون بلاتکلیف مانده و با قیمت های فعلی خودرو، انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به تصویب و ابلاغ اصلاحیه اقدام شود.

براساس این گزارش، طبق دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت موضوع تبصره‌های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه توسط شورای عالی بیمه ( مصوب شهریور ۹۸) و در اجرای ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری ایران در صورت تصادف خودرو نامتعارف (با قیمت زیاد – در سال ۹۹ معادل بیش از ۲۲۰ میلیون تومان) شرکت‌های بیمه خسارتی در حد یک خودرو متعارف و معمولی را پرداخت می کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ