معاون سازمان بیمه سلامت:

بیش از۵۰۰ هزار نفر درکشور نفر فاقد بیمه هستند

اقتصاد ایران: معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران آخرین جزییات اجرای طرح دارورسان برای بیماران خاص را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مهدی رضایی در خصوص روند اجرای طرح دارورسان در کشور گفت: این طرح به صورت آزمایشی در تهران در حال پیاده سازی است، این طرح برای بیماران خاص استان تهران آغاز شده و در این استان ۱۳ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص زندگی می‌کنند، البته در مرحله اول برای بیماران مبتلا به ام اس به تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ نفر طرح پیاده سازی می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی پزشک داروساز نیز برای بیمار خاص فعال است ادامه داد: بیماران می‌توانند سوالات و اطلاعات مورد نیاز خود را از پزشک داروساز دریافت کنند. لازم است تاکید کنم که این طرح به صورت آزمایشی و به مدت ۳ ماه در تهران اجرایی شده و هیچ هزینه‌ای متوجه بیمار نخواهد بود. لذا پس از اجرای آزمایشی و بررسی‌های به عمل آمده تصمیمات لازم برای ادامه اجرای آن در سطوح دیگر و برای بیماران خاص دیگر استان‌ها اتخاذ خواهد شد.

۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر فاقد بیمه هستند
وی با اشاره به اینکه غالب افراد فاقد بیمه در کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند اظهار داشت: نزدیک به ۱ میلیون نفر از افراد ساکن در حاشیه شهرها به صورت فعال با کمک سازمان‌های مردم نهاد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، همچنین با اجرای قانون ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ۳ دهک نخست جامعه به صورت رایگان تحت پوشش قرارگرفته و پس از آن برای سایر دهک‌های جامعه که اعتبار بیمه آنها منقضی شده بود با مکانیزم اطلاع رسانی به موقع، پوشش بیمه‌ای حفظ شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثریت جامعه تحت پوشش بیمه بوده و طبق برآوردها تنها بین ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر فاقد بیمه در کشور هستند، بنابراین به احتمال بسیار این افراد یا در دهک‌های بالا بوده و نیازی به بیمه احساس نمی‌کنند.یا دارای مشکل هویتی هستند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ