راهاندازی سامانه کروکی برخط تا یک ماه آینده/ 28 میلیون ایرانی بیمه زندگی خریدند
اقتصاد ایران: رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه پروژه کروکی آنلاین (برخط) به زودی در کشور اجرا میشود، گفت: در حال حاضر 28 میلیون ایرانی بیمهنامه زندگی خریداری کردند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجید بهزادپور امروز در حاشیه بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه بیمه مرکزی دنبال استفاده از فناوریهای نوین دیجیتال در صنعت بیمه است، اظهار داشت: پروژه کروکی آنلاین در تصادفات بیمه شخص ثالث به صورت مشترک با پلیس اجرا میشود، این طرح ابتدا در قم به صورت آزمایشی اجرا شد، در حال حاضر تجهیزات سختافزار آن از خارج کشور خریداری و وارد شده است، از نظر تجهیزات آمادگی وجود دارد و به زودی دوره آموزش آن برگزار میشود.
وی افزود: بعد از اجرای آزمایشی این طرح در قم به زودی پروژه کروکی آنلاین در سراسر کشور اجرا میشود و حداکثر تا یک ماه آینده این طرح در همه کشور اجرا خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین در مورد استقبال مردم از بیمههای عمر و زندگی عنوان کرد: در حال حاضر 28 میلیون نفر ایرانی بیمهنامه عمر خریداری کردهاند و استقبال خوبی در این زمینه وجود دارد، اما هنوز با وضعیت ایدهآل فاصله زیادی دارد. باید فرهنگ بیمه در جامعه همهگیر شود. ما در برخی از متون کتابهای درسی مباحث بیمه را وارد کردهایم.
بهزادپور با اشاره به نتیجه نظرسنجی یک مؤسسه پژوهشی گفت: رضایت مردم از بیمهنامههای تکمیلی درمان دو برابر شده است.
وی همچنین با بیان ا ینکه در 9 ماه گذشته قدمهای خوبی برای دیجیتالی کردن صنعت بیمه برداشته شده است، اظهار داشت: ما هنوز از وضعیت راضی نیستیم. باید سرعت استفاده از فناوری اطلاعات و تنوعبخشی به خدمات بیمهای بیشتر شود.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مورد حضور بیمه در کشورهای منطقه گفت: این مسئله تحت تأثیر تحریمها قرار دارد و ما به اندازه ظرفیت صنعت بیمه در کشورهای همسایه حضور نداریم. البته همکاریهایی با کشور عراق شروع شده است. مهمترین مسئله آن مدیریت و ارزیابی سرمایهگذاری و ریسک سرمایهگذاری در عراق است.
بهزادپور بیان کرد: مکاتباتی با وزارت امور خارجه انجام شده که هر قراردادی با کشورهای خارجی باید ردپای صنعت بیمه هم باشد تا سرمایهگذاری از نظر بیمه تضمین داشته باشد.
وی همچنین در مورد حضور شبکه فروش در صنعت بیمه با طرحهای فروش آنلاین گفت: در حال حاضر بین 75 تا 80 درصد فروش بیمه نامه مربوط به شبکه فروش است و این بخش را حذف نمیکنیم، البته برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه علاوه بر به کارگیری روشهای آنلاین فروش بیمه باید شبکه فروش هم تقویت شود و شبکه فروش را به فناوریهای نو و دانشبنیان مجهز کنیم.
به گفته رئیس کل بیمه مرکزی ایران، جایگاه بیمه مرکزی از نظر قانونی حمایت از بیمهگذاران است و شرکتهای بیمهگر خودشان از طریق سندیکا سخنگو دارند و همایش روز ملی صنعت بیمه به صورت علمی برگزار میشود و درخواستهای صنفی در محافل دیگر مطرح میشود.
بهزادپور تأکید کرد: خدمات صنعت بیمه و فروش بیمهنامه و ارائه محصولات و اخذ مجوزها در بستر فناوری اطلاعات و دیجیتال انجام میشود. در بحث نظارت بر صنعت بیمه هم به صورت هوشمند و نظارتها براساس هوش مصنوعی صورت میگیرد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه