مستند "از میان خاکستر" روایتی متفاوت از بحران‌ها + فیلم

اقتصاد ایران: مجموعه مستند "از میان خاکستر" روایتی متفاوت از بحران‌هایی است که در قاب دوربین عکاسان شجاع ایرانی به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مستند «از میان خاکستر» به کارگردانی سعید فرجی مجموعه جدیدی است که این روزها از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه روایتی متفاوت از تجربه عکاسان جوان ایرانی از بحران‌های خارج از کشورمان است. در هر قسمت، روایت یکی از بحران‌های رخ داده در جهان که توسط عکاسان ایرانی ثبت و ضبط شده است، از زبان خودشان بیان می‌شود. 

جنگ 33 روزه لبنان، بحران قحطی در سومالی، سوریه، تحولات عراق، اتفاقات در افغانستان و درگیری‌های مرز میانمار 6 سوژه‌ای است که در این مجموعه از زبان عکاسان حاضر در صحنه روایت شده است. برهمین اساس، در هر قسمت، یک عکاس بحران ایرانی که از نزدیک وقایع را دیده و از آن عکاسی کرده، خاطرات خود را از آن تعریف می‌کند.

حسین ولایتی، حسین مرصادی، علی خارا، وحید فرجی، بهنام صحوی به همراه سعید فرجی و مهدی خوش‌نژاد، 7 عکاسی‌اند که در این مجموعه با آنان گفت‌وگو شده است. وحید فرجی درباره جنگ 33 روزه صحبت می‌کند. بهنام صحوی درباره آوارگان میانماری در بنگلادش سخن می‌گوید و حسین ولایتی و علی خارا عملیاتی در عراق را تعریف می‌کنند و حسین مرصادی نیز عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در سوریه را روایت می‌کند.

در نخستین قسمت از این مجموعه، روایت مهدی خوش‌نژاد از جنگ لیبی را می‌شنویم و او درباره اتفاقاتی که در این منطقه حین جنگ رخ داده است، صحبت می‌کند. در زیر این قسمت از مستند را می‌توانید ببینید:

مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار , مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار ,

هم‌چنین بهنام صحوی در دومین قسمت از مستند از میان خاکستر روایت تصویری خود از آوارگان میانماری در بنگلادش را به نمایش می‌گذارد. در زیر این قسمت از مستند را مشاهده می‌کنید:

مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار , مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار ,

هم‌چنین وحید فرجی در سومین قسمت از مستند از این مستند درباره جنگ 33 روزه صحبت کرده و تصاویری از آن به نمایش درمی‌آید. در زیر این قسمت از مستند را می‌بینید:

 

مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار , مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار ,

در این مستند، علاوه بر مصاحبه با عکاسان، تصویر آرشیوی هم قرار داده شده است. همین موضوع باعث شده تا مستند از نظر محتوای تصویری نیز غنی باشد.

سعید فرجی، کارگردان این مستند درباره ایده خود از ساخت مجموعه از میان خاکستر می‌گوید: همیشه به این موضوع فکر می‌کند که مخاطب عکس‌ها چه قدر به خود عکاسان توجه دارند؟ همیشه فضا این‌گونه است که مخاطب به سوژه آن عکس توجه می‌کند، در حالی که نمی‌داند عکاس آن کیست و در چه شرایطی این عکس را گرفته است؟ دوست داشتم زحمات عکاسان برای تهیه عکس از بحران‌های مختلف را ثبت و ضبط کنم. به همین دلیل سراغ ساخت این مجموعه رفتم.

براساس این گزارش، عوامل تولید این مجموعه مستند عبارتند از:

کارگردان و تهیه‌کننده: سعید فرجی، تصویربردار مصاحبه‌ها: سیدمصطفی سیدالحسینی، تدوین: حمید مشایخی و تصاویر تولیدی: سعید فرجی.

مجموعه مستند "از میان خاکستر" دوشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت 9 است.

مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار , مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار , مستند , عکس , فیلم , تلویزیون , شبکه مستند , جنگ , کودتای میانمار ,

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ