اختصاصی اکونیوز/

حضور پررنگ فرش دستبافت کاشان دربازار لبنان

اقتصاد ایران: اصفهان- رئیس اتحادیه فرش دستبافت کاشان استان اصفهان از وجود بیش از 40 مرکز فروش فرش دست بافت این شهرستان در بازار کشور لبنان در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، استان اصفهان علاوه بر ظرفیت های فنی مهندسی فراوانی که دارا است از لحاظ تولیدات فرش بعد از استان تبریز حرف دوم را در کشور با دارا بودن بیش از 7هزار کارگاه تولیدی فعال می زند.

امروزه بیش از 5 شهرستان این استان بیشترین سطح تولید فرش را سالانه در کشور دارند که از بین این شهرستان ها کاشان بیشترین میزان تولید فرش را در اختیار دارد.

در حال حاضر شهرستان های تولید فرش استان اصفهان با بیش از 500 هزار نفر  نیروی کارامد کاشان-فیردونشهر-برخوار-اران و بیدگل-سمیرم و خود شهرستان اصفهان است.

اما از سال 94 تا کنون مسئله بهبود و رسیدگی به کارگاه های فرش دست بافت  از سوی مسولین استانی قوت گرفت و شهرستان کاشان در این زمینه اقدامات فروانی را برای بالا بردن سطح تولیدات و کیفیت فرش دست بافت خود انجام داد که در نتیجه شاهد درآمد زایی فروانی از فروش فرش دستبافت این شهرستان در بازار های داخل و خارج از کشور بودیم.

از سال 98 تا کنون شهرستان کاشان با افزایش 30 درصدی کارگاه ها و تجهیزات تولید فرش دستبافت خود بیشتر سرمایه گذاران اروپایی از کشور های المان-ایتالیا-قبرس و لهستان را جذب خود کرده و صادرات چشمگیری انجام داده است.

 رئیس اتحادیه فرش دستبافت استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با استعلامی که از گمرک استان و کشور گرفتیم متوجه شدیم که سطح صادرات فرش دستبافت کارگاه های تولیدی شهرستان کاشان به کشور بیروت 89 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به سطح کیفیت بالایی که فرش دستبافت کاشان اصفهان از لحاظ زیبایی و تنوع و ماندگاری بالا داراست استقبال فراوانی از سوی مردم لبنان به بازارفروش این فرش صورت گرفته و بیش از 60 درصد از کالا های بازار های بیروت به فرش کاشان تعلق گرفته است.

رئیس اتحادیه فرش دستبافت استان اصفهان گفت: بیش از 50 هزار دلار درامد ارزی حاصل از فروش فرش دستبافت کاشان در بازار  های لبنان برای استان به دست امده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ