رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

مسئله‌ای مهم‌تر از اشتغال و تولید نداریم

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما مسئله‌ای مهم‌تر از اشتغال و تولید نداریم، اما متاسفانه بودجه مصوب مجلس محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: تبصره ۱۸ مربوط به اشتغال است و علی رغم آنکه عدد کمی در بودجه برای آن پیش بینی شده بود، اما تخصیص نیافته است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ مجلس یازدهم در اولین سال کاری خود اقدام بزرگی انجام داد و منابع تبصره ۱۸ را به ۳۲ همت افزایش داد، به این معنا که در سال ۱۴۰۰، ۳۲ همت برای اشتغال در نظر گرفته شد و قرار شد با تسهیلات تلفیقی بانک‌ها این عدد به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد اما در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۹ همت از ۳۲ همت تخصیص پیدا کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه فقط ۳۰ درصد این منابع تحقق پیدا کرده، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیارد دلار از صادرات فرآورده‌های نفتی درآمد داشتیم که اگر به حساب خزانه واریز می‌شد، این منابع تحقق پیدا می‌کرد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مسئله‌ای مهم‌تر از اشتغال و تولید نداریم، ادامه داد: ما باید رونق تولید داشته باشیم تا بتوانیم اشتغال ایجاد و مشکلات تورمی را حل کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار بودجه‌های تولید را استانی کرد و به طور میانگین ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باید به هر استان داده می‌شد و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای مسکن هر استان در نظر گرفتیم، اما تا امروز فقط ۳۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده که این مبلغ هم طی ۱۰ روز گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال ما صفر است، گفت: بودجه مصوب مجلس باید عملیاتی شود، اما متأسفانه قانون بودجه محقق نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ