تأکید رئیس دیوان عدالت به وزیر بهداشت؛

تأسیس مطب در املاک با کاربری مسکونی مجاز نیست!

اقتصاد ایران: رئیس دیوان عدالت اداری در نشست مشترک با وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تمکین‌پذیری از آرای دیوان عدالت اداری،گفت: تمکین از آرای هیئت عمومی و آرای وحدت رویه را در دستور کار قرار دهید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری در نشست مشترک با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت به منظور پیشگیری از طرح دعاوی در دیوان، به رسالت و ماموریت‌های دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: دیوان عدالت اداری مسئولیت سنگینی در مقابل مردم دارد و هر رأیی که صادر و یا تصمیمی اتخاذ می‌شود، براساس قانون و موازین شرعی است.

رئیس دیوان عدالت اداری به آمار وارده پرونده‌های وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: برخی از موضوعات ایرادات قانونی دارد و باید قوانین اصلاح شود اما بیشتر موارد را باید خود دستگاه مربوطه اصلاح کند و از صدور بخشنامه‌های غیر قانونی و غیرشفاف خودداری و نیازی به مراجعه به دیوان نباشد.

مظفری با تاکید بر لزوم تمکین‌پذیری از آرای دیوان عدالت اداری، گفت: تمکین از آرای هیئت عمومی و آرای وحدت رویه را در دستور کار قرار دهید و همچنین برخی پرونده‌ها در اجرای احکام دیوان به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت هنوز اجرا نشده است که این موضوع نیز موجب افزایش حجم پرونده‌ها شده است و باید برای این موضوع تدبیری داشته باشید.

در ادامه این نشست بهرام عین‌اللهی به بیان مسائل و مشکلات حوزه سلامت پرداخت و گفت: تمام تلاش ما بر این است که نهایت تعامل را با دیوان عدالت اداری داشته باشیم که نتیجه این تعاملات به کاهش ورودی پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری منجر شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر تشکیل شورای حقوقی، لزوم همسان‌سازی نظرات دیوان عدالت اداری با وزارت بهداشت در خصوص نحوه جذب اعضای هیئت علمی و مکانیسم اعتراض آنها، گفت: از قضات و صاحب‌نظران دیوان عدالت اداری دعوت می‌کنیم تا در جلسات شورای فنی و حقوقی وزارت حضور داشته باشند تا در ریل‌گذاری تصمیمات حقوقی وزارت بهداشت نقش موثری داشته و از تصویب مصوبات و ابلاغ بخشنامه‌هایی که مغایر با قانون است جلوگیری شود.

گفتنی است؛ در پایان کلیه آرای وحدت رویه و ابطال شده از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به وزیر بهداشت ارائه شد تا در تصمیمات بعدی مد نظر قرار دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ