ضرورت ادامه نظارت ها پس از اجرای خصوصی سازی

اقتصاد ایران: نماینده مجلس در نشست سیاست‌های خصوصی‌سازی گفت: در حال حاضر با پدیده وارونگی در بازار کار روبه‌رو هستیم که هرچه سطح سواد نیروی کار بالا می‌رود میزان بیکاری هم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس امشب در نشست سیاست‌های خصوصی‌سازی در دانشگاه امام صادق (ع) که به همت اندیشکده تعاون برگزار شد،‌ اظهار داشت: بحث جدی‌تر از اصل 44 قانون اساسی، اجرای اصل ماقبل آن یعنی اصل 43 قانون اساسی است که در آنجا ضوابطی که اقتصاد ایران بر پای آن شکل می‌گیرد و برای ریشه‌کنی فقر و تأمین نیازهای اساسی از قبیل مسکن، خوراک، درمان و آموزش و پرورش و امکانات تشکیل خانواده مورد  تأکید قرار گرفته است، اما سیاست‌های خصوصی‌سازی باعث شد حتی در بخش آموزش و سلامت هم خصوصی‌سازی صورت بگیرد و تأمین حداقل‌ها برای مردم به زحمت فراهم می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سرعت شهرسازی از سرعت رشد امکانات آموزش و پرورش بیشتر است، گفت: در حال حاضر در منطقه 22 تهران که تازه ساخته شده است دبیرستان دولتی نداریم و فقط دبیرستان‌های بخش خصوصی در آن وجود دارد. 

ایزدخواه همچنین گفت: قرار بود در سازوکار تعاونی‌ها از طریق وام‌های بدون بهره وسایل کار ارزان در اختیار فعالان کسب و کار قرار دهیم و دولت هم کارفرمای مطلق نشود، اما اکنون دولت به عنوان کارفرمای بزرگ و مطلق تبدیل شده است. 

نماینده مجلس گفت: در حال حاضر با پدیده وارونگی در بازار کار روبه‌رو هستیم که هرچه میزان مدرک تحصیلی نیروی کار بالا می‌رود بیکاری هم بیشتر می‌شود و در حال حاضر بازار کار تشنه نیروی کار ماهر است و حتی در یزد فراخوان داده‌اند برای نیروی کار حداقل وزارت کار به علاوه 20 درصد بیشتر می‌دهند، اما کسی پیدا نمی‌شود.

وی افزود: گاهی مراد از اجرای سیاست‌های اصل 44 فقط خصوصی‌سازی برای تأمین درآمد دولت و تأمین کسری بودجه قلمداد می‌شود و نظارت بعد از واگذاری‌ها رها شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ