برای پشتیبانی از جام‌جهانی؛

مجوز تامین تجهیزات فرودگاه‌ کیش و قشم صادرشد

اقتصاد ایران: در جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست رئیس جمهور، اعضای دولت با صدور مجوز برای تأمین تجهیزات مورد نیاز فرودگاه های کیش و قشم جهت پشتیبانی از جام جهانی قطر موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیئت وزیران به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، اعضای دولت با صدور مجوز برای تأمین تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کیش و قشم جهت پشتیبانی مسابقات جام جهانی قطر (۲۰۲۲) موافقت کردند.

با تصویب هیئت وزیران و به منظور تأمین تجهیزات مورد نیاز برای پشتیبانی مسابقات جام جهانی قطر (۲۰۲۲)، به وزارت نفت اجازه داده شد با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت و در صورت عدم امکان تأمین تجهیزات مذکور در داخل کشور، نسبت به واردات ۴ دستگاه رفیولر سوخت رسان به همراه ۲ دستگاه خودروی سواری عملیاتی برای «مرکز سوختگیری فرودگاه کیش» از محل اعتبارات تخصیصی اقدام نماید.

دولت همچنین با صدور مجوز به وزارتخانه مذکور برای واردات ۲ دستگاه رفیولر سوخت رسان و ۲ دستگاه خودروی سواری عملیاتی برای «مرکز سوختگیری فرودگاه قشم» از محل اعتبارات تخصیص یافته موافقت کرد.

اصلاح آئین نامه اجرایی توسعه بازار تولید برق پاک (انرژی‌های تجدیدپذیر) از طریق شرکت‌های دانش بنیان

هیئت وزیران به منظور رفع ایراد و اعلام مغایرت قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص آئین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان موضوع توسعه بازار تولید برق پاک (انرژی‌های تجدیدپذیر) از طریق شرکت‌های دانش بنیان، با پیشنهاد اصلاح آئین نامه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، شرکت توانیر موظف شد به گونه‌ای نسبت به ایجاد زیر ساخت لازم برای تفکیک مبالغ ناشی از اجرای این آئین نامه از مبدأ پرداخت، تا زمان تعیین شده اقدام نماید که مبالغ دریافتی با رعایت اصل (۵۳) قانون اساسی و تشریفات قانونی، به حساب ذی نفعان مربوط واریز گردد.

همچنین مصوب شد، مادامی که زیرساخت لازم به منظور واریز مبالغ از مبدا صورت نپذیرفته باشد، خزانه داری کل کشور موظف است بر اساس اعلام وزیر نیرو، درصدی از کلیه وصول‌های قبوض برق مصرفی مشترکین را به شرح این آئین نامه به صورت علی الحساب با رعایت قوانین و مقررات مربوط به حساب ذی نفعان واریز نماید.

آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت اصلاح شد

هیئت وزیران با هدف تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و رفع مغایرت قانونی موجود در «آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت»، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آئین نامه یاد شده موافقت کرد.

بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد در راستای حمایت از تولید، پخش و توسعه بازار فرآورده‌های طبیعی و سنتی دانش بنیان، حسب مورد، مقرراتی را که خود صادر نموده، اصلاح نماید و پیشنهاد اصلاح سایر مقررات مربوط را به مراجع ذی صلاح ارائه کند.

موافقت با اصلاح مصوبه دولت درخصوص تشکیل شورای توسعه سواحل مکران

با توجه به اعلام مغایرت قانونی از سوی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص مصوبه مربوط به تشکیل شورای توسعه سواحل مکران، هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، مصوبه مذکور را اصلاح کرد.

به موجب اصلاح مصوبه مذکور، وظیفه تصویب طرح‌های تفضیلی و برنامه‌های توسعه منطقه مکران با جهت گیری های توسعه بلند مدت و میان مدت با لحاظ ملاحظات توسعه اقتصادی و اجتماعی متعادل، از فهرست وظایف «شورای توسعه سواحل مکران» حذف گردید.

همچنین ارائه پیشنهاد تشکیلات، آئین‌نامه ها، مقررات و دستورالعمل‌های مورد نیاز شورا و دبیرخانه ظرف دو ماه با رعایت قوانین و مقررات استخدامی کشور جهت تصویب در مراجع ذی‌صلاح، به عنوان یکی از وظایف شورای یاد شده خواهد بود. مصوبات شورا با تصویب اکثریت وزرای عضو، با رعایت ماده (۱۹) آئین نامه داخلی هیئت دولت قابل ابلاغ است.

اصلاح مصوبه تعیین حق السهم دولت از خدمات ارتباطی سیار و ثابت و حق الامتیاز دولت از صدور پروانه‌های ارائه خدمات پست داخلی و بین الملل

در راستای رفع ایراد و اعلام مغایرت هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، در خصوص دو مصوبه مربوط به تعیین حق السهم دولت از خدمات ارتباطی سیار و ثابت و همچنین تعیین حق الامتیاز دولت از صدور پروانه‌های ارائه خد مات پست داخلی و بین الملل، هیئت وزیران با پیشنهاد اصلاح دو مصوبه مذکور موافقت کرد.

بر اساس اصلاحیه فوق، مصوبات مذکور با رعایت ساز و کار مندرج در ماده (۱۹) آئین نامه داخلی هیئت دولت قابل ابلاغ است.

مصوبه مربوط به «مجوز تشکیل شورای ملی زیارت» اصلاح شد

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت موجود در مصوبه مربوط به مجوز «تشکیل شورای ملی زیارت»، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ