هشدار سازمان ملل به ایلان ماسک برای رعایت حقوق بشر

اقتصاد ایران: پس از اینکه ایلان ماسک، نیمی از کارکنان توئیتر را در روز جمعه اخراج کرد، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به ایلان ماسک در مورد رعایت حقوق بشر در این شرکت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، ولکر ترک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز گذشته نامه سرگشاده ای به ایلان ماسک، مالک جدید شرکت توئیتر نوشت و به وی هشدار داد: « اطمینان حاصل کنید که حقوق بشر در مدیریت توئیتر نقش محوری دارد.»

این شرکت روز جمعه نیمی از کارمندان خود را اخراج کرد و در توئیت های کارکنان این شرکت شبکه اجتماعی نوشته شده است که این گروه مسئول حقوق بشر افرادی است که از این اقدام متاثر شده اند، تحولی که ولکر تُرک آن را شروعی توصیف کرد که دلگرم کننده نیست.

ترک در این نامه افزود: «توئیتر بخشی از یک انقلاب جهانی است که نحوه ارتباطات ما را تغییر داده است، اما من با نگرانی و دلهره در مورد میدان عمومی دیجیتال و نقش توئیتر در آن می نویسم.»

وی افزود: «مانند تمام شرکت ها، توئیتر باید آسیب ‌های مرتبط با پلتفرم خود را درک کند و برای رفع آنها گام بردارد. احترام به حقوق بشر مشترک، باید حفاظی برای استفاده و تکامل این پلتفرم ایجاد کند.»

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: « به طور خلاصه، من از شما می خواهم که اطمینان حاصل کنید که حقوق بشر در مدیریت توییتر تحت رهبری شما نقش محوری دارد.»

اخراج کارکنان این شرکت در روز جمعه، به یک هفته هرج و مرج و بلاتکلیفی در مورد آینده توئیتر تحت مدیریت ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، پایان داد.

ماسک روز جمعه در توئیتر خود نوشت، این سرویس «کاهش شدید درآمد» را تجربه می کند.

ایلان ماسک در ابتدا در ماه آوریل برای خرید سهام این شرکت که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌ کند، 44 میلیارد دلار پیشنهاد داد، اما بعدا از این معامله خارج شد و ادعا کرد که تعداد حساب‌‌های «ربات اسپم» در این بستر مجازی به اشتباه ارائه شده است، اما در نهایت هفته نخست آبان ما این شرکت را خرید.

ماسک در ابتدا به سرمایه‌ گذاران احتمالی خود برای خرید این شرکت گفته است که قصد دارد نزدیک به 75 درصد از 7500 کارمند توییتر را اخراج کند و تعداد کارمندان آن را به کمی بیش از 2 هزار نفر کاهش دهد که تاکنون نیمی از این کارمندان توئیتر را اخراج کرده است.

یول راس، مدیر بخش امنیت توئیتر روز جمعه با انتشار پستی در این شبکه اجتماعی از تعدیل نیمی از کارمندان این شرکت خبر داد.

راس تاکید کرد، 15 درصد کارمندان بخش صداقت و ایمنی توئیتر که مسئول جلوگیری انتشار اخبار نادرست و زیان ‌آور است، اخراج شده‌ اند.

شب گذشته نیز این شبکه اجتماعی، نرم افزار خود را در اپاستور به ‌روزرسانی کرد و به صورت رسمی اعلام کرد که کاربران برای داشتن تیک آبی باید ماهانه 7.99 دلار بپردازند.

پیش از این، داشتن تیک آبی در کنار نام کاربری به معنی تایید اصالت حساب کاربری برای اشخاص یا شرکت‌ها بود. هنوز مشخص نیست که توئیتر چگونه می‌خواهد در پسِ دریافت آبونمان ماهانه، اصالت حساب‌های کاربری را تایید کند.

اخیرا شرکت‌‌های بزرگی نظیر جنرال موتورز، فولکس واگن و حتی شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین، تبلیغات در توئیتر را تعلیق کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ