چشم‌انداز روشن اقتصاد ایران با وجود سیاه‌نمایی دشمن

اقتصاد ایران: عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر منابع ارزی کشور مناسب است، گفت: چشم‌انداز اقتصاد ایران روشن است، بخش زیادی از ناامیدی‌ها در اقتصاد، ریشه واقعی ندارد و حاصل کار رسانه‌ای دشمن است که دولت باید با خبرهای خوب این جو روانی را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کامران ندری، ‌درباره نوسانات بازار ارز اظهار داشت: بازار ارز این روزها به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن از اخبار مثبت و منفی که در کشور وجود دارد، نوساناتی دارد، این تاثیرپذیری قیمت ارز به جای اینکه از مسائل بنیادی و اقتصادی باشد، از انتظارات افراد نشات گرفته است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی می‌تواند در کوتاه مدت برای کنترل قیمت‌ها منابع به بازار تزریق کند، اما این راهکار نمی‌تواند برای مدت طولانی استفاده شود، در حال حاضر انتظارات اشتباهی که در جامعه ایجاد شده، ممکن است تاثیر این اقدامات بازارسازی بانک مرکزی را به شدت کاهش دهد، پس این راهکار نمی تواند از نظر اقتصادی در شرایط فعلی کشور ما درست باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: سیاست‌گذار باید بتواند دامنه اخبار مثبت و امیدبخش را گسترش دهد تا اثر روانی ایجاد شده را خنثی کند، اخباری مانند سرمایه‌گذاری های خارجی، ورود منابع جدید و اخباری از این دست می‌تواند بخش زیادی از نوسانات فعلی را کنترل کند.

ندری با اشاره به سیاست‌های اقتصادی انجام شده در سال های گذشته ادامه داد: عملکرد تیم‌های اقتصادی در دولت های گذشته به نحوی بوده است که مردم با نگاه تردیدآمیز به اقدامات سیاست گذاری اقتصادی نگاه می‌کنند و سرمایه اجتماعی در این مساله تا حدودی با چالش مواجه است.

وی با بیان اینکه در گذشته عده‌ای با ارزپاشی و عرضه منابع ارزی به دنبال کنترل بازار ارز بوده‌اند، افزود: دولت و تیم اقتصادی دولت و مسوولان بانک مرکزی باید به فعالان اقتصادی اطمینان بدهند در حوزه تامین منابع ارزی آنها با چالش روبرو نخواهند شد و همین موضوع می‌تواند این نوسانات را تا حدود زیادی کنترل کند.

این اقتصاددان ادامه داد: تغییر و یا ثبات در سیاست‌های اقتصادی و سیاست خارجی کشور می‌‌تواند بازار ارز را با نوسان ‌مواجه کند. به همین منظور تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی باید چشم انداز اقتصاد ایران را به روشنی بیان کنند تا ناامیدی که در اقتصاد کشور وجود دارد را برطرف کند؛ بخش زیادی از این ناامیدی‌ها ریشه واقعی نداشته و حاصل کار رسانه‌ای دشمن است و همین مساله هم می تواند با انتشار اخبار مثبت و امیدآفرین تا حدود زیادی مدیریت شود.

ندری با اشاره با شکل گیری جو روانی منفی که در اقتصاد کشور وجود دارد، تصریح کرد: منابع ارزی کشور در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد و بانک مرکزی باید بتواند این جو روانی را از بین ببرد تا بتواند به اهداف خود در بازار ارز دست پیدا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ