رونمایی ازنمونه اولیه ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل

اقتصاد ایران: نسخه‌ی اولیه‌ی ابزار هوش مصنوعی گوگل موسوم به Wordcraft می‌تواند داستان کوتاه بنویسد و ده‌ها نویسنده نیز محتوای ایجادشده با این فناوری را تحسین کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، گوگل روز گذشته با برگزاری رویدادی در نیویورک اعلام کرد که هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند با بهره‌گرفتن از ورودی‌های نویسندگان مختلف، داستان‌های کوتاه تخیلی بنویسد. سیزده نویسنده، برای ساخت ابزار Wordcraft از LaMDA گوگل یا مدل زبانی برای ایجاد برنامه‌های گفت‌وگو استفاده کردند و ابزار مذکور را برای ساخت داستان‌های کوتاه، مورد آزمایش قرار دادند.

غول جستجوی اینترنت سال گذشته از LaMDa رونمایی کرد و گفت که این هوش مصنوعی به‌گونه‌ای طراحی شده است که موتور گفت‌وگوی آن می‌تواند گفت‌وگوهای ادامه‌دار و درگیرکننده‌ای با کاربران داشته باشد. پروژه‌ی Wordcraft، متن داستان‌های تولیدشده با موتور هوش مصنوعی گوگل را بررسی می‌کند. به‌نوشته‌ی CNET، این فناوری برخلاف ابزارهای متنی موجود ازجمله WordTune یا Grammarly برای کمک به ساخت داستان‌های تخیلی توسعه داده شده است و کاربرد آن فقط تصحیح و بهبود املای جمله‌ها و کلمات نیست.

به‌هرحال به‌نظر نمی‌رسد درحال‌حاضر قدرت Wordcraft به‌سطحی رسیده باشد که نویسندگان مشهور داستان‌های تخیلی مثل استیون کینگ را نگران کند. در ادامه، نمونه‌ای از نوشته‌های اوجنیا تریانتافیلو، نویسنده‌ی داستان‌های فانتزی را مرور می‌کنیم:

همه‌ی پرندگان در آسمان، طعمه‌ی کِرم‌‌ها بودند - آن‌ها گرسنه بودند و از پرندگانی که به‌طور کامل مانند انگور بعلیده بودند، لذت می‌بردند، زیرا کرم‌‌ها نه دندانی برای صحبت کردن داشتند و نه چشم. در صورت آن‌ها فقط یک دهان پهن وجود داشت و یک شاخ سیاه کوتاه در بالای سرهای تخم‌مرغ‌شکل آن‌ها بود.

داگلاس اک، محقق ارشد واحد تحقیقاتی گوگل در رویداد روز گذشته‌ی این شرکت گفت که اعتقاد دارد Wordcraft نحوه‌ی بیان خلاقانه‌ی افراد را تغییر خواهد داد. او همچنین اظهارداشت که ساختن نثر، کار آسانی محسوب نمی‌شود و تلاش‌های LaMDA دراین‌زمینه، به‌تنهایی شایسته‌ی دریافت جایزه‌ی پولیتزر نیست. وی همچنین گفت:

واضح است که استفاده از LaMDA برای نوشتن داستان‌های کامل باعث می‌شود به بن‌بست بخورید و این نویسندگان هستند که کار اصلی را انجام می‌دهند. گوگل به کار خود ادامه خواهد داد تا ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی در زمینه‌ی هنر ارائه دهد. هوش مصنوعی را می‌توان به‌عنوان یک چاشنی برای غذا درنظر گرفت و از آن‌ برای انجام بهتر کارها بهره برد.

به‌گفته‌ی گوگل، LaMDA واقعاً زبان، معنا یا زمینه‌ها را درک نمی‌کند اما پس‌از جستجو در میان انبوهی از داده‌های موجود در اینترنت، می‌تواند گفتار فریبنده‌ای شبیه به انسان تولید و بهترین کلمه‌‌ی بعدی را در جمله‌ها پیش‌بینی کند. این درحالی است که غول جستجوی اینترنت مدتی قبل، مهندس بلیک لمواین را به‌دلیل ادعای خودآگاه بودن LaMDA اخراج کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ