سخنگوی بانک مرکزی تاکید کرد:

لزوم همراهی بانک‌ها با مردم در پرداخت وام ازدواج

اقتصاد ایران: سخنگوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت: متقاضی ابتدا باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کند و تعیین شعبه بشود و ده روز بعد ازآن حتما باید وام متقاضی پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،در برنامه  شروع تازه امروز رادیو اقتصاد با آقای مصطفی قمری وفا سخنگوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی  در خصوص وام قرض الحسنه و فرزند آوری به همراه تسهیلات ودیعه مسکن به گفتگو پرداخته است.

مجری: رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم همراهی بانک‌ها با مردم و تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرده و گفته در پرداخت وام ازدواج اعلام کردیم که بانک‌ها ازدو باید با یک ضامن پرداخت کنند. سخنگوی بانک مرکزی هم دیروز اعلام کرده که از پرداخت ۱۰۸ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه و فرزند آوری به همراه تسهیلات ودیعه مسکن به یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر تا دهم آبان پرداخت شده است.


مجری: آماری از متقاضیان ثبت نام این تسهیلات وجود دارد که اعلام کنیم؟


قمری وفا:
 ما در سه بخش این تسهیلات تکلیفی سه بخش است وام ازدواج وام فرزند و ودیعه مسکن. د روام قرض الحسنه ازدواج که از فروردین ماه بخشنامه این صادر شد تا دهم آبان که ما دیروز آمار دادیم نزدیک ۵۸۰ هزار نفر تسهیلات خودشان را دریافت کردند، کسانی که ثبت نام کرده بودند ابتدای سال خیلی بیشتر بودند، ولی به تناسب که پرداخت‌ها انجام شد تعدادشان کمتر شد یعنی کسانی که در صف بودند پرداخت‌ها انجام شد نزدیک ۶۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند تا دهم آبان، که ۵۸۰ هزار نفر تقریبا تسهیلات خودشان را دریافت کردند به میزان ۸۰ هزار میلیارد تومان، یک رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ما داشتیم در زمینه وام ازدواج. اما در زمینه وام فرزندآوری هم به همین ترتیب تا دیروز که ما آمار را اعلام کردیم نزدیک ۴۷۸ هزار نفر تسهیلات خودشان را دریافت کردند به میزان تقریبا ۲۰ هزار میلیارد تومان، در زمینه وام فرزندآوری هم تعداد کسانی که ثبت نام کردند نزدیک ۶۸۰ هزار نفر بودند که توانستند فعلا موفق شدند نزدیک ۴۹۰ یا ۴۷۸ هزار نفر این وام را دریافت کنند و در زمینه وام ودیعه مسکن هم که از ششم تیرماه بخشنامه آن صادر شد و بانک‌ها ملزم شدند که پرداخت کنند با همکاری وزارت راه و شهرسازی تا دیروز نزدیک ۱۲۸ هزار نفر وام خودشان را دریافت کردند تعداد تشکیل پرونده ا‌ی هم که در بانک‌ها انجام شده با معرفی وزارت مسکن ۱۶۶ هزار نفر بوده است و مبلغی هم که تا دیروز پرداخت شده حدودا ۸ هزار میلیارد تومان.

مجری: فرمودید که ۶۵۰ هزار متقاضی ثبت نام وام ازدواج داشتید که ۵۸۰ هزار تا از آن‌ها دریافت کردند. برای تسریع و تسهیل این پرداخت‌ها که این الباقی که نزدیک به ۷۰ هزار نفر دیگر هستند از متقاضیان برنامه شما چیست؟


قمری وفا
: بعد از این که این تسهیلات خیلی زود هم بانک مرکزی امسال برغم سال‌های گذشته که همیشه خرداد بخشنامه اش صادر می‌شد ما همان هفتم یا هشتم نهایت دهم فروردین فکر می‌کنم بخشنامه اش ابلاغ شد و گیر و گور‌هایی در خود بانک‌ها داشت که بانک مرکزی با بخشنامه‌های متعدد که صادر کرد خداراشکر این موانع هم برطرف شد؛ حتی در خردادماه رئیس کل بانک مرکزی آن بخشنامه مهم را پس از دستور رئیس جمهور صادر کرد که بانک‌ها حتما باید ده روز پس از تشکیل پرونده در بانک این وام‌ها پرداخت شود که بعد از آن ما شاهد بودیم که این تعداد پرداختی‌ها بسیار بیشتر شد و الان که ما در خدمت شما هستیم عرض کردم ۵۸۰ هزار نفر توانستند این وام را دریافت کنند که تمام شبکه بانکی هم ابلاغ شده این موضوع که بعد از تشکیل پرونده در بانک حداکثر تا ده روز این وام به متقاضی پرداخت شود.
مجری: در واقع یعنی این فاصله زمانی ثبت نام تا پرداخت ده روز است که متقاضیان دریافت می‌کنند.

قمری وفا:
 فرد ابتدا باید برود سامانه بانک مرکزی ثبت نام کند و تعیین شعبه بشود وقتی مراجعه می‌کند به بانک در بانک وقتی تشکیل پرونده می‌دهد ده روز بعد ازآن حتما باید وام متقاضی پرداخت شود. اگر کسی در این زمینه شکایتی داشت حتما به شماره رسیدگی مردمی در بانک مرکزی تماس بگیرند ۲۷۰۶ یا رسیدگی به شکایات بانک مرکزی که در سامانه آدرس آن موجود است آنجا ثبت کنند حتما پیگیری می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ