برای شرکت‌های بزرگ نفتی؛

درخواست بایدن از کنگره برای تعیین جریمه‌های مالیاتی

اقتصاد ایران: رییس‌جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواسته یک جریمه مالیاتی برای شرکت‌های نفتی با سوددهی بیش‌از ۱۰ درصد وضع کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از بلومبرگ، جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواسته جریمه‌های مالیاتی برای شرکت‌های نفت و گازی که سوددهی بالایی داشته‌اند تعیین کند. این درخواست در بحبوحه قیمت بسیار بالای بنزین در آمریکا صورت‌گرفته که دورنمای انتخابات میان‌دوره‌ای را برای دموکرات‌ها تیره و تار کرده‌است.

دموکرات‌ها بیش‌از یک دهه است خواستار مالیات بر سود شرکت‌های نفتی هستند ولی موفق نبوده‌اند.

سناتور ران ویدن، رییس کمیته مالی مالیات و از متحدین بایدن پیشنهادی برای وضع یک جریمه مالیاتی فدرال برای شرکت‌های نفتی با سوددهی بیش‌از 10 درصد ارائه داده‌است.

بایدن همچنین خواستار حذف تشویق‌ها و تخفیف‌های مالیاتی صنعت نفت شده که شامل کاهش هزینه‌های حفاری هم می‌شود. به‌این‌ترتیب شرکت‌های نفت و گاز می‌توانند به‌سرعت برخی هزینه‌ها مانند نیروی کار، آماده‌سازی سایت و تعمیرات را پایین بیاورند.

مقامات دولت آمریکا اقدامات دیگری برای تشویق پالایشگاه‌های نفت جهت نگه‌داشتن بنزین و گازوئیل در داخل و عدم صادرات آن‌ها انجام داده‌اند. ذخایر داخلی سوخت در آمریکا در آستانه زمستان کاهش‌یافته است. محدودیت‌های جدیدی بر صادرات محصولات سوختی از جمله گازوئیل از طرف دولت اجرایی خواهد شد.

گروه‌های تجاری صنعت نفت ادعا می‌کنند افزایش مالیات تولید داخلی انرژی و سوخت را در شرایط نامساعدی قرار می‌دهد، آن‌هم زمانی‌که آمریکا باید هر دوی آن‌ها را تشویق کند.

این پیشنهاد بایدن مشابه اقداماتی است که سیاست‌گذاران در سراسر اروپا و برخی کشورهای دیگر مانند هند در پیش گرفته‌اند و بر شرکت‌هایی که سوددهی بالایی از تولید سوخت‌های فسیلی دارند، مالیات وضع می‌کنند. اکثر این دولت‌ها از پول به‌دست‌آمده از این مالیات برای کاهش هزینه انرژی برای خانواده‌ها استفاده می‌کنند.

بالا رفتن هزینه انرژی و تاثیر آن بر نرخ تورم در آمریکا دورنمای دموکرات‌ها را در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای هفته آینده تضعیف کرده‌است. بایدن بارها از شرکت‌های نفتی خواسته سرمایه‌گذاری بیشتری در تولید انجام دهند، اما شرکت‌های بزرگی مانند اکسون، شورون، شل و توتال سالانه 100 میلیارد دلار به سهام‌داران خود پرداخت و تنها 80 میلیارد دلار برای کسب‌وکار اصلی خود در سال جاری میلادی هزینه کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ