درگفتگو با وزیر خارجه آذربایجان عنوان شد؛

تاکید امیر عبداللهیان بر خروج نیروهای بیگانه از منطقه

اقتصاد ایران: وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در تماسی تلفنی استقرار نیروهای بیگانه در منطقه را مغایر با صلح و ثبات و همکاری‌های منطقه ای توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای آذری خود، بر چشم انداز روشن آینده در روابط دو جانبه و منطقه تاکید کرد.
در تماس تلفنی دکتر امیرعبداللهیان و جیحون بایرام اف، برخی موضوعات دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مناسبات خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در شهر آستانه (قزاقستان)، بر تمامیت ارضی کشور‌های منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، تاکید کرد و افزود: ما همواره بر این باوریم که حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند و ما مخالف این حضور هستیم.
دکتر امیر عبداللهیان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران راهکار حل اختلاف در قفقاز را در نشست ۳+۳ و ساز و کار‌های (مکانیسم های) منطقه‌ای جستجو می‌کند و همواره به تلاش‌های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ما امنیت منطقه را مقوله‌ای به هم پیوسته دانسته و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می‌دانیم و مخالفت خود را با هر گونه استقرار نیروی بیگانه در منطقه اعلام داشته و آن را مغایر با صلح و ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای می‌دانیم.
جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این گفت و گوی تلفنی، ارتباط مستقیم و مستمر وزرای خارجه دو کشور را نشانگر عمق روابط بین تهران و باکو دانست و گفت: ما برای این روابط ارزش و احترام قائل هستیم.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و تشریح نتایج سفر به ارمنستان قدردانی کرد و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات منطقه‌ای را ستود.
"بایرام اف " در پایان مخالفت خود را با استقرار نیرو‌های بیگانه در منطقه ابراز داشت و بر تداوم همکاری‌های منطقه‌ای از جمله در قالب نشست ۳+۳ برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین از سفر پیش روی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به باکو استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای کمک به پیشرفت روابط دوجانبه توصیف کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ