رئیس جمهور چین:

روابط روسیه و چین وارد مرحله جدیدی شده است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور چین روز یکشنبه در پیامی گفت که روابط روسیه و چین وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین طی پیامی به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس گروه دوستی روسیه-چین گفت روابط میان دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

وی در ادامه پیام تبریک خود گفت که روابط میان روسیه و چین نشان دهنده سطح عالی از رشد مداوم در تمامی زمینه‌هاست.

رئیس جمهور چین اضافه کرد: «دوستی میان ملت‌های دو کشور به طور مداوم تقویت می‌شود، موضوعی که افق‌های گسترده و امکانات وسیعی برای دوستی میان دو کشور چین و روسیه فراهم کرده است».

چند روز پیش بود که «هال برندز» تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ای که توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد، تاکید کرد که اگر اقدامات هماهنگ بین روسیه، چین و ایران اجرایی شود، می‌تواند به طور قابل توجهی نفوذ جهانی ایالات متحده را تضعیف کند.

طبق گزارش خبرگزاری «المستقله»، این نویسنده آمریکایی توضیح داد که ایالات متحده نمی‌تواند هم‌زمان با بحران اوکراین، درگیری بین چین و تایوان را مهار و یا با ایران مقابله کند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد که آمریکا اکنون نسبت به هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد، قدرتش در مقابله با چالش‌های نظامی متعدد کمتر شده است؛ در اوایل سال ۲۰۱۰، ایالات متحده استراتژی «یک جنگ» را به جای استاندارد «دو جنگ» در دهه نود و دهه اول قرن بیست و یکم دنبال کرد.

در حالی این تحلیل‌ها از اقدامات هماهنگ بین ایران، روسیه و چین، در رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شوند که واشنگتن در حال حاضر با عربستان سعودی، به عنوان مهم‌ترین شریک عرب خود به اختلافاتی خورده است و دلیل آن را نیز نزدیک‌شدن به روسیه می‌داند.

چند روز پیش بود که سازمان اوپک پلاس اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد. در پی اعلام این تصمیم، «جو بایدن»  رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت این اقدام عواقبی برای روابط واشنگتن و ریاض در پی خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ