امروز زیرساخت های کشور سایبرمحور است

اقتصاد ایران: رشت- مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه گفت: امروز زیرساخت های کشور سایبر محور است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهناز میرزا ابراهیم طهرانی ظهر یکشنبه در نشست نقش زنان در پدافند غیرعامل در استانداری گیلان اظهار کرد: بانوان در عرصه‌های مختلف نقش آفرین و اثرگذار بودند و این مهم در بخش پدافند غیرعامل نیز صدق می‌کند

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی وارد عرصه مبارزه با نظام اسلامی شده است، افزود: اغتشاش، نفوذ، عملیات روانی، ایجاد اختلال در زیرساخت‌های خدمات‌رسان کشور و ایجاد نارضایتی در بین مردم بخشی از اهداف شوم دشمن با ابزار رسانه و جنگ شناختی است.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل پیشینه و سبقه تاریخی دارد و موضوع تازه ای نیست، گفت: دفاع بدون سلاح تعریف ساده و مختصری از پدافند غیرعامل است و باید ویژه مورد توجه قرار گیرد.

میرزا ابراهیم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به مقوله پدافند غیرعامل تصریح کرد: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدام‌های نظامی دشمن از جمله آثار توجه به مقوله پدافند غیرعامل است

وی، زیرساخت‌های کشور را بر پایه سایبر محور دانست و افزود: حمله سایبری به زیرساخت‌ها می‌تواند باعث توقف خدمات، عملیات و نارضایتی مردم شود.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ایجاد اختلال سیستمی یکی از تهدیدات سایبری است، گفت: برخی با استفاده از آشوبگری و اغتشاشات دنبال ایجاد تنش‌های اجتماعی و روانی هستند.

میرزاابراهیم با تاکید بر اینکه فرهنگ پدافند غیرعامل باید گسترش یابد، اضافه کرد: حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ سیستم اقتصادی، سیاسی و حفظ استقلال و حاکمیت کشور بخشی از مؤلفه‌های امنیت ملی است.

وی به تشریح اهمیت زندگی به سبک پدافند غیرعامل در ساحت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی پرداخت و افزود: دشمن در تلاش است از طریق تهاجم فرهنگی، جایگاه مادر را از بین ببرد و حس لطیف مادری را از بانوان‌مان بگیرد زیرا کانون خانواده، حس مادری و دارایی‌های معنوی موجود در محیط خانواده از باارزش‌ترین دارایی‌های ما محسوب می‌شود.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز با جنگ روایت‌ها و ایده‌ها روبرو هستیم، اضافه کرد: در جنگ روایت‌ها موفق کسی است که اولین روایت را منعکس کند.

میرزاابراهیم با بیان اینکه زنان در دوران دفاع مقدس نقش‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف ایفا کردند، گفت: ورود به ستادهای پشتیبانی از جبهه‌ها، جهاد مالی و ایثار و فداکاری در سایر حوزه‌ها تنها گوشه‌ای از نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی در برابر بحران‌ها، شناسایی تهدیدات، افزایش دانش و تاب‌آوری خانواده جز نقش‌های فردی زنان در پدافند غیرعامل به شمار می‌رود، افزود: تربیت فرزند مبتنی بر آموزه‌های اسلامی یکی از نقش‌های مهم مادر و بانوان جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ