درخشش جوانان ایرانی درتولید سازهای موسیقی ایرانی
اقتصاد ایران: علی محمد عظیمی نوازنده تار و سنتور معتقد است که محدودیت در دسترسی به اساتید سازنده آلات موسیقی در سالهای پس از انقلاب موجب شکوفایی این رشتهی هنری در بین جوانان سختکوش آن دوران شد.
به گفته عظیمی ارزش سازی همچون تار، کندن و تراش دادن با مقار است و جای کنده کاریها بر این ساز، به سان خطاطی با قلم است که هر هنرمند، ارزش هنرِ دستِ خود را بر روی آن هک میکرده و باقی میگذارد.
حضور حسین علیزاده در نمایشگاه سازخانه - این نمایشگاه جایی برای ارائهی سازهای تولیدیِ موسیقی ایرانی است
این سازنده تار و سنتور از توفیق بسیار خوب هنرمندان ایران در ساخت ساز سخن گفت و افزود: جوانان در این زمینه سازهای بسیار خوبی تولید میکنند و اگر درشتگویی نباشد، شخصا از سازِ تولیدی دیگران استفاده میکنم.
تصویری از نمایشگاه سازخانه - داریوش پیرنیاکان مشغول نواختن با سازِ تاری است که در این نمایشگاه ارائه شده است.
علیاکبر شکارچی و حمیدرضا نوربخش هم در تصویر دیده میشوند.
عظیمی ادامه داد: در بخشِ ساختِ ساز در میراث فرهنگی استاد زنده یاد قنبری شاگردان بسیاری را تربیت کرد که امروز به استادکارانی قابل، بدل شده و در سطوح بین المللی، مطرح هستند.
حضور علیاکبر شکارچی در نمایشگاه سازخانه - این نمایشگاه جایی برای ارائهی سازهای تولیدیِ موسیقی ایرانی است
وی گفت: امروز هیچ تارِ «نافرمی» در دست نوازندگان دیده نمیشود که قرینگی و زیبایی توأمان در ساخت آن رعایت نشده باشد. این تولیدات صنعت و صدای بسیار خوبی دارند و به لحاظ کمی و کیفی در سطح بسیار قابل قبولی هستند.
حضور داوود گنجهای در نمایشگاه سازخانه - این نمایشگاه جایی برای ارائهی سازهای تولیدیِ موسیقی ایرانی است
این نوازنده تار و سنتور در مصاحبه با رادیو گفتوگو، در رابطه با چرایی افزایش کمی سازندگان ساز، گفت: پس از اعمال محدودیتها -که در بالا گفته شد- فعالان این رشته سعی کردند تولیداتی ماندگار ارائه دهند؛ درست به سانِ ساختههای موسیقیایی که در حافظه هنری ما ماندگار شدهاند و نمیتوان برای آن زمان و محدوده تعریف کرد.