پرفروش‌ ترین نویسندگان نمایشگاه کتاب امسال

اقتصاد ایران: کتاب‌های ۵ نویسنده بیشترین فروش را در بخش مجازی سی و سومین نمایشگاه کتاب داشته است که سه نفر از آنها نویسنده کودک و نوجوان‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب، تعدادی از کتاب‌ها با استقبال ویژه مخاطبان مواجه شدند.

در میان کتاب‌های نویسندگانی که در بخش فروش مجازی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، نام نویسندگان محبوب و آشنایی به چشم می‌خورد.

بر این اساس، محبوب‌ترین نویسندگان فروش مجازی کتاب در سی سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به شرح زیرند:

علی صفایی حائری، محسن عباسی ولدی، حسین فتاحی، محمد میرکیانی و مهدی آذریزدی.

سه نفر از این نویسندگان یعنی حسین فتاحی، محمد میرکیانی و مهدی آذریزدی نویسندگان صاحب‌نام و آشنای بخش کودکان و نوجوانان‌اند.

حسین فتاحی حدود چهار دهه از عمر خود را صرف تألیف آثاری در حوزه کودک و نوجوانان کرده است و حدود 200 عنوان کتاب در کارنامه خود دارد.

محمد میرکیانی نویسنده معروف کودک و نوجوان است که کتاب‌های معروف «قصه ما مثل شد»، «قصه ما همین بود» و« قصه‌های شب چله» از آثار معروف اوست.

مرحوم مهدی آذریزدی هم نویسنده محبوب کودک و نوجوان است که مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» یکی از کتاب‌های پر طرفدار اوست.

رهبر معظم  انقلاب در سال 1386 در جلسه‌ای در حضور مرحوم مهدی آذر یزدی درباره او چنین فرمودند: "من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم. آنوقتی که کتاب ایشان درآمد - اول هم به نظرم دو جلد، سه جلد، تا آنوقتی که من اطلاع پیدا کردم، از این کتاب درآمده بود؛ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» - من رفتم تورق کردم. بچه‌های ما داشتند به دوران مُراهقی - یعنی نزدیکی به بلوغ - می‌رسیدند، دوره هم دوره‌ طاغوت بود و همه‌ عوامل در جهت گمره‌سازی ذهن و دل جوان حرکت می‌کرد. من دلم می‌خواست چیزی باشد که جوان‌های ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. خب، کتاب خوب که خیلی بود. بنده فهرست پیشنهادی کتاب می‌نوشتم و بین جوان‌های دانشجو و دانش‌آموزهای سطوح بالای دبیرستان‌ها پخش می‌شد، اما برای بچه‌های کوچک، دستمان خالی بود، تا اینکه کتاب ایشان را من پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این از جهات متعددی، از دو سه جهت، همان چیزی است که من دنبالش می‌گردم. به نظرم دو جلد یا سه جلد آن‌وقت چاپ شده بود، خریدم. بعد هم دنبالش گشتم تا اینکه جلد پنجم به نظرم یا ششم - حالا درست نمی‌دانم، یادم نیست - درآمد؛ به‌تدریج چاپ شد و من رفتم تهیه کردم و برای فرزندانم خریدم. نه فقط فرزندان، بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلی و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندی داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب ایشان را معرفی کردم. خواستم این حق‌شناسی را من به نوبه‌ خود کرده باشم. ایشان یک خلائی را در یک برهه‌ی از زمان برای زنجیره‌ی طولانی فرهنگی این کشور پر کردند. این کار، باارزش است. خداوند از شما - آقای مهدی آذر یزدی! - این خدمت را قبول کند و مأجور باشید. این ستایش‌های زبانی و اینها، اجر کارهائی که با اخلاص انجام گرفته باشد، نمی‌شود؛ اجر کار مخلصانه را خدا باید بدهد و خدا هم خواهد داد."

اما حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی مشاور و نویسنده معروف در حوزه تربیت است که با مجموعه 10 جلدی «من دیگر ما» شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام علی صفایی حائری معروف به عین.صاد (زادهٔ 1330– درگذشتهٔ 1378)، مجتهد، عارف و اندیشمند شیعه بود. وی هم نویسنده صاحب سبک و مؤثر معاصر است که آثار متعددی چه در حوزه علوم دینی، چه در حوزه ادبیات و چه در حوزه علوم تربیتی دارد.

پرفروش‌های بخش مجازی نمایشگاه کتاب نشان می‌دهد، در این روزها مردم اقبال بیشتری به موضوعات تربیتی و کتاب‌های خوب و شناخته شده کودک و نوجوان نشان می‌دهند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ