وزیر میراث فرهنگی:

مزار سردار سلیمانی نماد گردشگری مقاومت است

اقتصاد ایران: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ذکر این مطلب که این روزها در این اغتشاشات جای حاج‌قاسم و تفکر ایشان خالی است، گفت: حاج‌قاسمی که معتقد است و صریحا می‌گوید جامعه ما خانواده ماست خیلی‌ها این نگاه را ندارند و به‌دلیل اینکه این نگاه نیست مرتب دنبال قطعه‌قطعه کردن و تفرقه و اختلاف هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سیدعزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کرمان به لحاظ مجموعه ماموریت‌های حوزه وزارتخانه ما جزو سرآمدها حساب می‌شود و کرمان یک ایران کوچک است.

وی ادامه داد: همه نمادهای فرهنگی چه ملموس و چه ناملموس و میراث معنوی ما همه اینها در بالاترین صدر در کرمان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حاج‌قاسم سلیمانی دوست خوبی که در سال‌های طولانی خاطرات فراوانی با ایشان دارم، بود و سرآمد همه مجاهدان و آزادی‌خواهان دنیاست، گفت: حاج‌قاسم نمادی در سطح جهانی برای جبهه مقاومت است.امروز اگر گردشگری مقاومت یک مقوله معنادار و ارزشمند است، نماد گردشگری مقاومت مزار مقدس حاج‌قاسم سلیمانی است.

وی تصریح کرد: همانگونه که حاج‌قاسم خواسته است مرقد ساده و به نام سرباز داشته باشد و در کنار شهید دیگری دفن شود، این سادگی و زیبایی خیلی خوب در مزار حاج‌قاسم دیده می‌شود که می‌تواند الگویی باشد برای همه بخش‌های دیگر ما.حاج‌قاسم فقط نماد مجاهدت در میدان نیست، مکتب حاج‌قاسم سلیمانی یک مکتب جامع و همه‌جانبه است که اگر هر کدام از بخش‌های آن را مستقلا به‌عنوان الگو قرار دهیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که این روزها در این اغتشاشات جای حاج‌قاسم و تفکر ایشان خالی است، افزود: حاج‌قاسمی که معتقد است و صریحا می‌گوید جامعه ما خانواده ماست خیلی‌ها این نگاه را ندارند و به‌دلیل اینکه این نگاه نیست شاهد تفرقه و اختلاف هستند.

وی اظهار داشت: حاج‌قاسم اگر می‌گوید یک دختر کم‌حجاب، دختر ماست و دختر شماست این یک خط فکری است و این اوج مکتب حاج‌قاسم است که این چیزهای سطحی و ظاهری به هیچ وجه نمی‌تواند در جامعه تفرقه ایجاد کند متاسفانه آن چیزی که می‌بینیم این نیست و به خاطر همین مسائل جزئی امروز ما هزینه زیادی می‌دهیم.

ضرغامی ابراز کرد: حاج‌قاسم صریحا معتقد است وحدت ما باید حول مقابله با دشمن باشد ما دشمن داریم و این روزها دشمنان قسم خورده ما داعشی که حاج‌قاسم مدال پربرکت مبارزه با آنها و مجاهدت تاریخی و شکست آنها را بر سینه داشت، از این اغتشاشات استفاده می‌کند و در حرم مقدس شاهچراغ مردم ما را به خاک و خون می‌کشد و این هشدار است به ما که اگر وحدت را در جامعه از بین ببریم و اگر آن خط فکری که حاج‌قاسم مبلغ آن بودرا  فراموش کنیم و دچار تنگ‌نظری شویم و اول خودمان را تجزیه کنیم، بعدها آن تجزیه فیزیکی که دشمن به‌دنبال آن هست به‌دنبال آن خواهد آمد. بنابراین این روزها بیشتر از هر زمانی ترویج مکتب حاج‌قاسم سلیمانی نیاز جامعه ماست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به جبهه مقاومت عشق می‌ورزند و اعتقاد دارند و این نقطه را به‌عنوان نقطه کانونی برای مجاهدات خود میدانند ان‌شاءلله به برکت روح پاک حاج‌قاسم و مکتب ایشان روزبه‌روز شاهد ارتقا و رشد معنوی و زندگی همه مردم بویژه کسانی که ادامه دهنده راه حاج‌قاسم هستند، باشیم.

ضرغامی در ادامه بازدید از پروژه‌های مختلف و تصمیماتی در حوزه‌های ماموریتی خود را از اهداف سفر خود به کرمان برشمرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ