اینترپل:

متاورس دنیای جدید برای جرایم سایبری است

اقتصاد ایران: اینترپل اعلام کرد که در پی نگرانی‌های به وجود آمده درباره ایجاد جرایم سایبری در متاورس، در حال آماده شدن برای مقابله با آنها است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، پلیس اینترپل اعلام کرد که در حال آماده شدن برای خطرات متاورس است. زیرا این محیط ممکن است باعث به وجود آمدن نوع جدیدی از جرایم سایبری شود و جرم های فعلی را نیز گسترش دهد.

مادان ابرویی مدیر ارشد اجرایی فناوری و نوآوری در اینترپل گفت: کشورهای عضو اینترپل در مورد چگونگی آماده شدن برای جنایات احتمالی متاورس نگرانی هایی را مطرح کرده اند. ممکن است برخی از جرایم در این محیط جدید باشد و برخی از جرایم موجود در این پلتفرم ادامه پیدا کنند و به سطح جدیدی منتقل شوند.

ابرویی گفت: فیشینگ و کلاهبرداری ممکن است در صورت درگیر شدن با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متفاوت شوند. او گفت که مسائل ایمنی کودکان نیز یکی از نگرانی‌های این پلتفرم است. واقعیت مجازی همچنین می تواند جرم و جنایت را در دنیای فیزیکی تسهیل کند.

وی گفت: اگر گروه تروریستی بخواهد به یک فضای فیزیکی حمله کند ممکن است از این فضا برای برنامه ریزی و شبیه سازی و راه اندازی تمرینات خود قبل از حمله استفاده کند.

در اوایل ماه جاری، یوروپل (شاخه مجری قانون اتحادیه اروپا) در گزارشی اعلام کرد که گروه های تروریستی ممکن است در آینده از دنیای مجازی برای تبلیغات، استخدام و آموزش استفاده کنند. در این گزارش آمده که کاربران همچنین ممکن است جهان های مجازی با قوانین افراطی ایجاد کنند.

یوروپل گفت: اگر محیط‌های متاورس واکنش های کاربران را در بلاک چین ثبت کنند، ممکن است کاری که هر فرد انجام می دهد، دنبال و اطلاعات بسیاری را برای اخاذان و مجرمان فراهم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ