واکنش آلمان به هشدار پوتین درباره «دهه خطرناک» اروپا

اقتصاد ایران: هشدار رئیس جمهور روسیه درباره «دهه خطرناک» در اروپا با واکنش همتای آلمانی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس جمهور آلمان روز جمعه به هشدارهای «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود درباره «دهه خطرناک» اروپا واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اشتنمایر با اشاره به تلاش‌های حزب سوسیال دموکرات آلمان برای نزدیک‌تر شدن روابط برلین و مسکو گفت:‌ «هنگامی که به روسیه امروز نگاه می‌کنیم، جایی برای رویاهای قدیمی باقی نمانده است».

پوتین روز گذشته (پنجشنبه) در نشستی ضمن رد ادعای غربی‌ها درخصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی، رهبران غرب را به تحریک جنگ کنونی در اوکراین متهم کرد.

رئیس جمهور روسیه افزود، سلطه غرب بر امور جهانی به پایان رسیده و گفت: «در پیش رو، احتمالا خطرناک‌ترین، غیرقابل پیش‌بینی‌ترین و در عین حال دهه‌ای مهم از زمان پایان جنگ جهانی دوم قرار دارد».

اشتاینمایر بدون اشاره به علت هشدارهای پوتین، مدعی شد: «روسیه با طرح نگرانی از گسترش جنگ به اروپا، آلمان را به دوره‌ای دیگر و ناامنی که فکر می‌کردیم بر آن غلبه کرده‌ایم کشیده است. دوره‌ای که با جنگ و خشونت و فرار می‌شناسیم. سال‌های سخت‌تری در پیش است».

پوتین در صحبت‌های روز پنجشنبه درباره نظم جهانی تحت رهبری غرب موسوم به «نظم قانون‌محور» گفت: «هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی این قوانین جهانی را تدوین کرد و تنها قانون موجود هم این است که قدرت‌ها می‌توانند هر کاری تمایل داشته باشند انجام دهند».

رئیس‌جمهور روسیه از فرهنگ غرب به عنوان «فرهنگ حذفی» یاد کرد و گفت: «فرهنگ حذفی یادآور کتاب‌سوزی‌های نازی است. آنها فرهنگ آزادی اندیشه را حذف کرده‌اند».

او اضافه کرد حتی در اوج جنگ سرد کسی به حذف فرهنگ و هنر طرف‌های مخالف فکر نکرد.

پوتین گفت: « اکنون دیدگاه‌های متفاوت خرابکارانه و تهدید علیه دموکراسی به نظر می‌آیند؛ لیبرالیسم، فراتر از تصور تغییر کرده و به نقطه پوچی رسیده است».

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ